Dział: PRASA

Dodano: Luty 28, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" ma 170 tys. cyfrowych prenumeratorów

W 2018 roku ponad 20 proc. przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności

Na koniec 2018 roku „Gazeta Wyborcza” miała 170 549 aktywnych prenumerat cyfrowych. To o 37 tys. więcej niż na koniec 2017 roku.

Jak informuje Agora, wydawca „GW” i jej serwisu Wyborcza.pl, w całym 2018 r. użytkownicy podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”. Dzięki temu w minionym roku już ponad 20 proc. przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.

Na koniec 2017 roku "GW" miała 133 tys. cyfrowych prenumeratorów.

- Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć „Gazecie Wyborczej”, to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości - demokracja, wolność słowa, tolerancja - nie są obojętne. Uważam, że sukces „Gazety Wyborczej” to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Średnia sprzedaż ogółem „GW" w 2018 roku wynosiła 94 527 egz.

W 2018 r. zespół Wyborcza.pl stawiał na budowę i podtrzymywanie długoterminowych relacji z odbiorcami – kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87 proc. wszystkich aktywnych dostępów. 

W 2019 r. lojalizacja użytkowników będzie priorytetem w działaniach zespołu, stąd w ramach zmian w ofercie prenumeraty cyfrowej „Gazeta Wyborcza” zachęca użytkowników do korzystania z subskrypcji autoodnawialnych, znanych z platform takich, jak Netflix czy Spotify, oferując je w atrakcyjnych cenach. 

Od 28 lutego br. „Gazeta Wyborcza” w specjalnej kampanii promocyjnej informuje o wyniku w zakresie prenumerat cyfrowych odnotowanym w 2018 r. Działania reklamowe z hasłem „Możemy na siebie liczyć”, wyrażające podziękowania dla czytelników, realizowane są w: telewizji (TVN24 i kanały tematyczne) prasie („Newsweek”, „Polityka” i autopromocja), internecie (Google, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram oraz na profilach „Gazety Wyborczej” w mediach społecznościowych), kinach sieci Helios oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w komunikacji miejskiej w Warszawie. Kampanię, która potrwa do 14 marca, przygotował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.

(SK, 28.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.