Amazon podwoił wpływy reklamowe
Rok do roku przychody reklamowe Amazona wzrosły o 120 proc. (fot. Christian Wiediger/Unsplash)
Koncern internetowy Amazon w 2018 roku osiągnął przychody z tytułu sprzedaży reklam w wysokości 10,11 mld dol.
Jest to najlepszy wynik w tym zakresie w historii amerykańskiej firmy. Rok do roku przychody reklamowe Amazona wzrosły o 120 proc. Globalne obroty firmy, której najważniejszą częścią działalności pozostaje e-commerce, w ub.r. osiągnęły poziom 232,9 mld dol. (wzrost w stosunku do 2017 roku o 31 proc.).
Mimo rekordowego wzrostu w wyścigu o reklamowe dolary Amazon nadal mocno odstaje od swoich głównych konkurentów: Google i Facebooka. Pierwsza z tych firm zarobiła w ub.r. na reklamach ponad 135 mld dol. (prognoza serwisu AdAge), a druga - ponad 55 mld dol.
Ostatnio Amazon uruchomił darmowy serwis streamingowy z reklamami.
A tak koncern reklamował się podczas ostatniego Super Bowl:
(LL, 04.02.2019)