Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 04, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amazon podwoił wpływy reklamowe

Rok do roku przychody reklamowe Amazona wzrosły o 120 proc. (fot. Christian Wiediger/Unsplash)

Koncern internetowy Amazon w 2018 roku osiągnął przychody z tytułu sprzedaży reklam w wysokości 10,11 mld dol.

Jest to najlepszy wynik w tym zakresie w historii amerykańskiej firmy. Rok do roku przychody reklamowe Amazona wzrosły o 120 proc. Globalne obroty firmy, której najważniejszą częścią działalności pozostaje e-commerce, w ub.r. osiągnęły poziom 232,9 mld dol. (wzrost w stosunku do 2017 roku o 31 proc.).

Mimo rekordowego wzrostu w wyścigu o reklamowe dolary Amazon nadal mocno odstaje od swoich głównych konkurentów: Google i Facebooka. Pierwsza z tych firm zarobiła w ub.r. na reklamach ponad 135 mld dol. (prognoza serwisu AdAge), a druga - ponad 55 mld dol.

Ostatnio Amazon uruchomił darmowy serwis streamingowy z reklamami. 

A tak koncern reklamował się podczas ostatniego Super Bowl:

(LL, 04.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.