Obajtek rośnie przy Kubicy
Kierowany przez Daniela Obajtka Orlen jest partnerem teamu F1, w którym będzie jeździł Robert Kubica (fot. materiały prasowe Orlenu i Williamsa)
Prezes Orlenu Daniel Obajtek chętnie pokazuje się w mediach, opowiadając o współpracy państwowego koncernu z kierowcą bolidu F1 Robertem Kubicą. Finansowo korzysta team Williams Martini Racing, wizerunkowo prezes paliwowego giganta.
Po tym jak 29 listopada Orlen potwierdził, że został oficjalnym partnerem zespołu Williams Martini Racing, w którym w przyszłym sezonie F1 będzie jeździł Robert Kubica, prezes spółki Daniel Obajtek chętnie pojawia się w mediach, opowiadając o tej współpracy. Ostatnio wystąpił z Kubicą m.in. w Polsat Sport. 29 stycznia podczas konferencji dla 350 osób Obajtek podarował Kubicy kask, a w zamian otrzymał pamiątkową kierownicę, o czym również chętnie informowały media.
Jak policzył dla "Presserwisu" instytut Press-Service Monitoring Mediów, przez ostatnie dwa miesiące (29 listopada – 31 stycznia) w mediach pojawiło się prawie 1,3 tys. publikacji, w których wspomniano Daniela Obajtka w kontekście Williams Martini Racing. Najwięcej pisały o nim serwisy internetowe - 910 publikacji, w prasie opublikowano 76 materiałów, w radiu - 68, a w telewizji - 60. W tym samym okresie na temat Roberta Kubicy w kontekście Williams Martini Racing i Orlenu pojawiło się 8,5 tys. publikacji, z czego 4,9 tys. w mediach społecznościowych.
Mieliśmy dziś wielką przyjemność spotkać się z Mistrzem! Jesteśmy przekonani, że barwy @PKN_ORLEN przyniosą Robertowi szczęście! ??????@TeamORLEN pic.twitter.com/jaxYdOBDKv
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) 29 stycznia 2019
- Można powiedzieć, że Daniel Obajtek w pewnym sensie wchodzi w buty promotora, czyli osoby, która w świecie sportu jest twarzą organizowanych imprez, dlatego naturalne jest, że wpływa to znacząco na jego wizerunek. Dla jego marki osobistej jest to dobra sytuacja, ponieważ wzrasta jego rozpoznawalność i pozycja – komentuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.
Michał Pol, dyrektor programowy segmentu Sport w Ringier Axel Springer Polska, pozytywnie ocenia osobiste zaangażowanie prezesa Orlenu. - Orlen jest wielkim mecenasem polskiego sportu i nawet fajnie, jeśli prezes nie dowiaduje się z mediów, że jego firma sponsoruje jakąś dyscyplinę sportową, lecz sam tym żyje. Taka postawa dyscyplinuje też pracowników, którzy widzą, że szef jest zaangażowany – ocenia Pol.
- Kluczem w tym przypadku jest skala zjawiska, ponieważ nie jest to sponsoring zwykłego klubu czy ligi, lecz największa transakcja sponsoringowa w historii Orlenu, dla polskiego marketingu wręcz historyczna. Ma to sens komunikacyjny, aby tak ważne wydarzenie uwiarygadniał ktoś na wysokim stanowisku w firmie. Występowanie w mediach prezesa spółki pokazuje nawet, że nie jest to poziom zwykłej transakcji marketingowej, ale działanie strategiczne firmy – analizuje Kita.
Według nieoficjalnych doniesień, Orlen miał zapłacić Williams Martini Racing 10 mln euro za cały sezon z możliwością przedłużenia umowy o kolejny rok.
Daniel Obajtek jest prezesem Orlenu od roku. Wcześniej przez rok był prezesem Energi SA. W latach 2006-2015 był wójtem gminy Pcim.
IKO, RAQ