Brytyjczycy zarzucają Facebookowi oferowanie innym firmom danych użytkowników
Facebook zapewnia w oświadczeniu, że nie sprzedawał danych użytkowników (fot. Pixabay.com)
Komisja brytyjskiego parlamentu dotarła do wewnętrznych dokumentów Facebooka, z których ma wynikać, że ten serwis społecznościowy oferował firmom takim jak Airbnb, Lyft i Netflix specjalny dostęp do danych swoich użytkowników.
Dokumenty dotyczą okresu od 2012 do 2015 roku. Jak pisze "The New York Times", komisja dotarła też do e-maili świadczących o tym, że Facebook zastanawiał się nad rozszerzeniem dostępu do danych użytkowników twórcom aplikacji, które wykupiły u niego reklamy.
W oświadczeniu przedstawiciele Facebooka przekonują, że dokumenty są prezentowane w sposób mylący i bez kontekstu. Przyznają, że jak każda firma, prowadzili "wiele wewnętrznych rozmów na temat różnych sposobów budowy trwałego modelu biznesowego", ale zapewnili, że nie sprzedawali danych swoich użytkowników.
(KW, 06.12.2018)