Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział:

Dodano: Listopad 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Internet w pracy - poczta, newsy i... hazard

Z internetu w pracu korzystamy przede wszystkim do śledzenia bieżących wydarzeń (fot. Pixabay.com)

Czytanie informacji i artykułów jest drugim, po sprawdzaniu poczty elektronicznej, najczęściej wymienianym sposobem na korzystanie z internetu w pracy - wynika z badania agencji Starcom, zrealizowanego wspólnie z portalem Onet.pl.

Ponad połowa Polaków (56 proc.) dojeżdża do pracy samochodem. W tym czasie głównym medium towarzyszącym jest radio. Jeżeli podróżujący do pracy czytają wiadomości i artykuły, to raczej w wersji elektronicznej niż papierowej.

Press

Osoby, które mają dostęp do mediów w pracy, najchętniej korzystają z nich w godzinach przedpołudniowych. Wiedzę o bieżących wydarzeniach aktualizują do godz. 10 rano, korzystając z mediów stricte informacyjnych (radio, dzienniki).

Press

Najbardziej popularnym medium w pracy jest internet we własnym smartfonie – korzysta z niego 52 proc. badanych. Jeśli mamy smartfon, raczej nie odmawiamy sobie zerkania na ekran. Tylko 13 proc. osób posiadających dostęp do internetu w smartfonie deklaruje, że nie korzysta z niego w pracy.

Dostęp do prasy codziennej w godzinach aktywności zarobkowej ma 16 proc. badanych, ale tylko połowa z nich zagląda w tym czasie do gazet. Tygodniki i miesięczniki przegląda jedynie co dwudziesty badany.

Press

Z internetu – bez względu na rodzaj urządzenia –  w pracy korzystamy w celach prywatnych. Głównie do załatwiania bieżących spraw (poczta, bank), ale przede wszystkim do śledzenia bieżących wydarzeń. Stosunkowo rzadko korzystamy z jego innych możliwości, chociaż 7 proc. z nas zdarza się w pracy randkować (to częściej, niż robić zakupy spożywcze online), a co dziesiątemu z pracujących – grać w gry. 2 proc. badanych przyznało, że w pracy włącza gry hazardowe lub obstawia zakłady. 6 proc. potrafi wygospodarować czas na tworzenie lub współtworzenie serwisów internetowych, a 3 proc. znajduje chwilę na pisanie bloga.

Press

- Z danych Gemius/PBI wynika, że średni czas spędzony w miesiącu w internecie przez użytkownika komputera w pracy jest dłuższy od czasu spędzonego na komputerze domowym - mówi Marcin Niemczyk, kierownik zespołu analiz marketingowych Ringier Axel Springer Polska - W pracy szczególnie chętnie odwiedzamy profesjonalne serwisy, np. rządowe, przeglądamy zbiory przepisów prawnych oraz szukamy porad dotyczących księgowości. Nie oznacza to jednak, że inne serwisy nie są odwiedzane. Serwisy portali są równie popularnie w pracy, jak i w domu, a serwisy plotkarskie nawet chętniej odwiedzamy, będąc w pracy – dodaje.

Badanie z serii HX Study przeprowadzone na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1052 osób. Kwoty dobrane wg. reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Metoda: CAWI

(PAZ, 30.11.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

Malwina Dziedzic - Czytam, słucham, oglądam
Eurozet raczej nie dla PMPG, chyba że państwo pomoże
Podcasty niewiele kosztują, ale mało zarabiają
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.