Reo.pl z podcastami i planami uruchomienia internetowego radia
Podcasty nagrywane są w Studiu Takto zrzeszającym grono współpracujących aktorów i lektorów (fot. materiały prasowe)
Działający od lutego serwis Reo.pl (Fundacja Reo) wprowadził nową funkcjonalność – teksty w wersji audio. Poza tym ma nowych autorów, a do końca roku ma w planach uruchomienie internetowego radia.
Reo.pl wystartował 28 lutego pod hasłem "Energia, klimat, rewolucja". Znajdują się w nim teksty dotyczące globalizacji, gospodarki, technologii czy rynku pracy. – Decyzja o nagrywaniu podcastów wynika z chęci wydłużenia czasu przebywania internauty na stronie. Podcasty nagrywane są w Studiu Takto zrzeszającym grono współpracujących aktorów i lektorów. Poza tym staramy się przekonać do czytania autorów tekstów. Magda Gacyk regularnie nadsyła swoje korespondencje dźwiękowe z Doliny Krzemowej w USA – mówi Paweł Sito, redaktor naczelny Reo.pl.
Sito był m.in. dyrektorem programowym Radiostacji, szefem działu rozrywki w "Przekroju", dyrektorem programowym kanału telewizyjnego Kino Polska, dyrektorem programowym i producentem w telewizji 4fun.tv oraz prezesem Fundacji Nowe Media.
Wśród nowych autorów portalu Reo.pl jest m.in. politolog Paweł Krulikowski oraz autor bloga w NaTemat.pl Damian Maliszewski.
Jak przyznaje Paweł Sito, trwają prace nad internetowym radiem, w którym będą emitowane rozmowy i muzyka. Radio ma być interaktywne, a użytkownicy będą mogli na bieżąco komentować audycje lub oceniać piosenki. – To będzie bardzo innowacyjny projekt, ale nie chcę zdradzać przedwcześnie szczegółów – mówi Sito.
Reo.pl ma kilka źródeł finansowania, m.in. fundatorami są firmy z sektora energetycznego związane z Fundacją Reo. Poza tym wydawca szuka mecenasów serwisu, zamierza rozwinąć ofertę z materiałami sponsorowanymi oraz angażować się w partnerstwa, np. wkrótce zaangażuje się w promocję antysmogowych filtrów do nosa.
– Nie dziwi mnie taki model biznesowy portalu i przyszłego radia, gdyż w Polsce wciąż bardzo trudno przebić się do szerszego grona z tematyką chociażby ekologii czy energetyki. Dlatego słuszną strategią jest znalezienie mecenasów, przy jednoczesnym angażowaniu się w akcje społeczne. Posiadanie mecenasów zapewni finansowanie, a organizowanie akcji przełoży się na zwiększenie liczby odbiorców – komentuje Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy. – Cieszą mnie takie inicjatywy. Nie będzie im łatwo, ale mogą mieć wiernych odbiorców – dodaje.
W podobnym tonie wypowiada się Maciej Niepsuj, buying director w domu mediowym MullenLowe MediaHub: – Nie wróżę projektowi wielkiego sukcesu biznesowego, gdyż dla reklamodawców wciąż najbardziej liczą się zasięgi. Z drugiej strony, jeśli radio na starcie zyska mecenasa, to będzie mu łatwiej budować wokół niego społeczność – mówi.
(JOK, 28.06.2018)