Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT zaakceptowała plany programowo-finansowe części spółek mediów publicznych

W związku z nieprzyjęciem przez KRRiT kart powinności na 2025 rok, obowiązują te z 2024 roku (screen: YouTube/KRRiT)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaakceptowała plany programowo-finansowe 9 z 19 spółek mediów publicznych.

- W związku z nieprzyjęciem kart powinności na 2025 rok, obowiązują te z 2024 roku. Spółki musiały przedstawić jednak zmodyfikowane plany programowo-finansowe. Przewodniczący KRRiT został zobowiązany do zawarcia porozumień z dziewięcioma spółkami. Pochwalona została np. TVP. Udało się jej przedstawić plan, w którym na realizację misji przeznaczono ok. 500 mln zł mniej, niż planowano w karcie powinności na 2024 rok - mówi "Presserwisowi" prof. UW Tadeusz Kowalski, członek KRRiT.

To oszczędności w porównaniu z kartą przygotowaną przez poprzednie władze TVP. Wtedy koszty misji na 2024 rok oszacowano na 4,11 mld zł.

Poza TVP zaakceptowano też plany: Radia PiK, Radia Katowice, Radia Lublin, Radia Opole, Radia Rzeszów, Radia Szczecin, Radia dla Ciebie i Radia Wrocław. Pozostałe spółki radia regionalnego i Polskie Radio muszą wprowadzić poprawki.

Czytaj też: Do fundacji Solorza sąd powołał kuratora. Twórca Polsatu nie może zarządzać majątkiem

- Są różnego rodzaju, dotyczącą kwestii programowych, jak i finansowych. Bez porozumień nie będzie można wypłacić pieniędzy z abonamentu. Plany dotyczącą wszystkich kosztów, ale Rada bierze pod uwagę tylko środki, które może przeznaczyć z abonamentu. O innych nie wiemy, bo rząd nie przedstawił planów dotyczących źródeł finansowania mediów publicznych - mówi Kowalski.

Przypomnijmy, że w połowie listopada Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwały o odmowie upoważnienia przewodniczącego Macieja Świrskiego do zawarcia porozumień z 19 spółkami nadawców publicznych dotyczących ustalenia kart powinności na lata 2025-2029. Tłumaczono to m.in. brakiem zapewnienia im odpowiedniego finansowania z budżetu państwa.

(MNIE, 12.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.