Dział: RADIO

Dodano: Listopad 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Koniec radia internetowego Newonce. "Ludzie wolą słuchać on demand"

- Ludzie wolą słuchać on demand, czego dowodzi milion odsłuchań naszych podcastów w trzecim kwartale tego roku - mówi Michał Michalski (fot. materiały prasowe)

Newonce po ponad sześciu latach rezygnuje z nadawania radia internetowego. Stacja zamilknie za kilka dni.

- Wyciszamy stream live, bo radio na żywo przestało być dla nas kluczową częścią ekosystemu - mówi Michał Michalski, prezes Newonce. - Ludzie wolą słuchać on demand, czego dowodzi milion odsłuchań naszych podcastów w trzecim kwartale tego roku. Od dłuższego czasu fokusujemy się przede wszystkim na wideo, które robi nam świetne zasięgi i które daje wartość zarówno naszym odbiorcom, jak i partnerom biznesowym - tłumaczy Michalski. 

Newonce.radio rozpoczęło nadawanie w marcu 2018 roku. Audycje w stacji mieli dawniej m.in. Kuba Wojewódzki, Piotr Kędzierski, Mateusz Gessler, Vanessa Aleksander, Agnieszka Szydłowska, Dorota Masłowska, Agnieszka Woźniak-Starak i Adam Bodnar.

Czytaj też: Feeders Agency startuje z agencją influencer marketingową – Feeders Creators

Pod nazwą Newonce.radio działa teraz kanał na YouTube. Pojawiło się na nim ponad 200 archiwalnych materiałów. Tam udostępniane będą również nowe podcasty i wideocasty.

W związku z rezygnacją z radia internetowego Newonce rozstaje się z jednym wydawcą i jednym realizatorem.

Nowościami w ofercie Newonce są za to podcasty i wideocasty od młodych kolektywów: platformy kreatywnej 4the20s oraz PPW, warszawskiej ekipy popularyzującej undergroundowy wrestling. Rozwijane są również znane z mediów społecznościowych Newonce formaty "No Way", "O ch*j chodzi?", "Rapowy Przegląd Tygodnia" i "Ej, znasz to?". Regularnie publikowane mają być też wywiady z gośćmi ze świata popkultury, co będzie kontynuacją treści powstających wcześniej w radiowym poranku.

Nadal powstawać będą odcinki programów "Wojsiat Ogólnie" dr Joanny Wojsiat, "Psychodelicji" Macieja Lorenca, "Queerzone" i "Towaru eksportowego" Yulii, "Community Based" Hani Szkarłat, "Plot Twist" Tycjany i Jacka Sobczyńskiego, "Jeziora, łabędziego" Macia Morettiego czy "Za dalekiego odlotu" Filipa Kalinowskiego.

Miesięcznie treści Newonce na TikToku generują ponad 8 mln wyświetleń i 300 tys. polubień, a na Instagramie odpowiednio 12 mln i 150 tys.

Newonce kierowany jest do użytkowników w wieku 20-30 lat, ponad 90 proc. z nich mieszka w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Pod tą marką działa serwis Newonce.net i bar w centrum Warszawy.

(KOZ, 28.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.