TVP, Polsat i TVN nie rezygnują z rozrywki w czasie powodzi  |  Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

TVP, Polsat i TVN nie rezygnują z rozrywki w czasie powodzi  |  Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

TVP, Polsat i TVN nie rezygnują z rozrywki w czasie powodzi  |  Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Luty 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tradycyjne media nie uwierzyły w e-sport - Michał Pol, dyrektor programowy sportu w Grupie Onet-RAS

(fot. Wojciech Surdziel / wosu.pl / „Press”)

W ostatnich latach obserwujemy rozwój i coraz większe zainteresowanie sportem elektronicznym w Polsce? Na czym polega fenomen e-sportu?

E-sport to jest rozrywka, której nie ogląda się w telewizji, ale na ekranach komputerów przez platformy streamingowe. W przeciwieństwie do wielu dyscyplin sportowych, jak na przykład skoków narciarskich, którymi się fascynujemy podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu, tutaj kibice nie tylko to oglądają, ale sami też grają. To rozrywka, która szczególnie wśród młodych ludzi wygrywa nawet z oglądaniem bardzo popularnych meczów piłki nożnej.

Jak zmienia się rola mediów tradycyjnych jeśli chodzi o sport elektroniczny?

Tradycyjne media nie uwierzyły w e-sport we właściwym czasie i pozwoliły żeby e-sport wykształcił własne media, w tym platformy streamingowe. Zanim stacje telewizyjne lub portale internetowe zorientowały się, jak wielką społecznością jest e-sport, to ta społeczność była już samowystarczalna i miała własne media. Teraz mainstreamowe media zupełnie nie są e-sportowi potrzebne. Doskonale sobie poradziły i dzisiaj korzystają na zainteresowaniu czołowych mediów, które muszą stawać na głowie, żeby wymyślić powody, dla których fani e-sportu mieliby oglądać programy na antenach telewizyjnych, a nie platformach streamingowych. To środowisko w ogóle nie potrzebuje tradycyjnych mediów, ale oczywiście mogą je wykorzystać i być w nich obecni.

W jakim kierunku będzie się rozwijał e-sport?

Wróżę wielki boom e-sportu dlatego, że rozwój technologiczny mu sprzyja. Jest wiele popularnych dyscyplin e-sportowych, a w przyszłości powstaną kolejne, które mogą błyskawicznie zyskać popularność, co trudno sobie wyobrazić w przypadku tradycyjnego sportu. To będzie się rozwijać kosztem sportu, tych mniej popularnych dyscyplin, które będą coraz bardziej niszowe. Znam przypadki osób, które zamiast oglądać mecz w telewizji, wolą oglądądać jak e-sportowcy grają na komputerach w FIFA.

Rozmawiał Grzegorz Dyjak 

Grzegorz Dyjak

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.