Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Luty 16, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tradycyjne media nie uwierzyły w e-sport - Michał Pol, dyrektor programowy sportu w Grupie Onet-RAS

(fot. Wojciech Surdziel / wosu.pl / „Press”)

W ostatnich latach obserwujemy rozwój i coraz większe zainteresowanie sportem elektronicznym w Polsce? Na czym polega fenomen e-sportu?

E-sport to jest rozrywka, której nie ogląda się w telewizji, ale na ekranach komputerów przez platformy streamingowe. W przeciwieństwie do wielu dyscyplin sportowych, jak na przykład skoków narciarskich, którymi się fascynujemy podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu, tutaj kibice nie tylko to oglądają, ale sami też grają. To rozrywka, która szczególnie wśród młodych ludzi wygrywa nawet z oglądaniem bardzo popularnych meczów piłki nożnej.

Jak zmienia się rola mediów tradycyjnych jeśli chodzi o sport elektroniczny?

Tradycyjne media nie uwierzyły w e-sport we właściwym czasie i pozwoliły żeby e-sport wykształcił własne media, w tym platformy streamingowe. Zanim stacje telewizyjne lub portale internetowe zorientowały się, jak wielką społecznością jest e-sport, to ta społeczność była już samowystarczalna i miała własne media. Teraz mainstreamowe media zupełnie nie są e-sportowi potrzebne. Doskonale sobie poradziły i dzisiaj korzystają na zainteresowaniu czołowych mediów, które muszą stawać na głowie, żeby wymyślić powody, dla których fani e-sportu mieliby oglądać programy na antenach telewizyjnych, a nie platformach streamingowych. To środowisko w ogóle nie potrzebuje tradycyjnych mediów, ale oczywiście mogą je wykorzystać i być w nich obecni.

W jakim kierunku będzie się rozwijał e-sport?

Wróżę wielki boom e-sportu dlatego, że rozwój technologiczny mu sprzyja. Jest wiele popularnych dyscyplin e-sportowych, a w przyszłości powstaną kolejne, które mogą błyskawicznie zyskać popularność, co trudno sobie wyobrazić w przypadku tradycyjnego sportu. To będzie się rozwijać kosztem sportu, tych mniej popularnych dyscyplin, które będą coraz bardziej niszowe. Znam przypadki osób, które zamiast oglądać mecz w telewizji, wolą oglądądać jak e-sportowcy grają na komputerach w FIFA.

Rozmawiał Grzegorz Dyjak 

Grzegorz Dyjak

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.