Polskie Radio przywraca egzaminy na kartę mikrofonową  |  TVP ma poprawić plan programowo-finansowy  |  Projekt nowelizacji ustawy o cyberbezpieczeństwie "korupcjogenny i niebezpieczny"?  |  Bank Pekao SA przygotowuje przetarg  |  Zmiany w Grupie Eurozet: awans i odejścia  |  Drugi sezon "MasterChef Nastolatki" w TVN  |  Serwis streamingowy Televio zakończy działalność  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w Polsacie  |  Platforma telewizyjna Avios uruchomi serwis VOD  |  Telewizja Puls z kontynuacjami  |  Widownia "Gogglebox. Przed telewizorem" w naziemnym TTV  |  Po trzech kwartałach 2024 roku wartość rynku reklamy wzrosła. Raport Publicis Groupe  |  Nowe Horyzonty kończą rozmowy  |  Startuje kampania Ministerstwa Cyfryzacji  |  Digitree Group wypracował 58,7 mln zł przychodów  |  Meta stanie przed sądem pod zarzutem próby zlikwidowania konkurencji  |  ONZ: od przejęcia władzy talibowie aresztowali w Afganistanie dziennikarzy 256 razy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Radio przywraca egzaminy na kartę mikrofonową  |  TVP ma poprawić plan programowo-finansowy  |  Projekt nowelizacji ustawy o cyberbezpieczeństwie "korupcjogenny i niebezpieczny"?  |  Bank Pekao SA przygotowuje przetarg  |  Zmiany w Grupie Eurozet: awans i odejścia  |  Drugi sezon "MasterChef Nastolatki" w TVN  |  Serwis streamingowy Televio zakończy działalność  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w Polsacie  |  Platforma telewizyjna Avios uruchomi serwis VOD  |  Telewizja Puls z kontynuacjami  |  Widownia "Gogglebox. Przed telewizorem" w naziemnym TTV  |  Po trzech kwartałach 2024 roku wartość rynku reklamy wzrosła. Raport Publicis Groupe  |  Nowe Horyzonty kończą rozmowy  |  Startuje kampania Ministerstwa Cyfryzacji  |  Digitree Group wypracował 58,7 mln zł przychodów  |  Meta stanie przed sądem pod zarzutem próby zlikwidowania konkurencji  |  ONZ: od przejęcia władzy talibowie aresztowali w Afganistanie dziennikarzy 256 razy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Radio przywraca egzaminy na kartę mikrofonową  |  TVP ma poprawić plan programowo-finansowy  |  Projekt nowelizacji ustawy o cyberbezpieczeństwie "korupcjogenny i niebezpieczny"?  |  Bank Pekao SA przygotowuje przetarg  |  Zmiany w Grupie Eurozet: awans i odejścia  |  Drugi sezon "MasterChef Nastolatki" w TVN  |  Serwis streamingowy Televio zakończy działalność  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie" w Polsacie  |  Platforma telewizyjna Avios uruchomi serwis VOD  |  Telewizja Puls z kontynuacjami  |  Widownia "Gogglebox. Przed telewizorem" w naziemnym TTV  |  Po trzech kwartałach 2024 roku wartość rynku reklamy wzrosła. Raport Publicis Groupe  |  Nowe Horyzonty kończą rozmowy  |  Startuje kampania Ministerstwa Cyfryzacji  |  Digitree Group wypracował 58,7 mln zł przychodów  |  Meta stanie przed sądem pod zarzutem próby zlikwidowania konkurencji  |  ONZ: od przejęcia władzy talibowie aresztowali w Afganistanie dziennikarzy 256 razy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Tygodnik do Rzeczy” ogłasza, że Hitler był lewakiem

„Tygodnik do Rzeczy” głosi na okładce, że Hitler był lewakiem

Dzisiejsze wydanie „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) zapowiadane jest na okładce wizerunkiem Hitlera i tytułem: „Hitler był lewakiem”. Zdaniem medioznawcy to brak odpowiedzialności za słowo.

Na okładce "Tygodnika do Rzeczy" w podtytule napisano: „Wbrew komunistycznej propagandzie hitlerowcy nie mieli nic wspólnego z prawicą”. Jedynka tygodnika, to zapowiedź tekstu Piotra Zychowicza. „Wbicie ludziom do głowy poglądu, że ideologia III Rzeszy była »skrajnie prawicowa«, a sam Hitler był »prawicowcem«, to jeden z największych sukcesów lewicowej propagandy” - brzmi teza artykułu.

Press

- Hitler był narodowym socjalistą i jest to niepodważalna rzecz. Możemy się domyślać, że chcą w ten sposób krytykować lewicę, ale jest to działanie bardzo nieodpowiedzialne. Osoby, które nie mają wystarczającej wiedzy, jak na przykład uczniowie, mogą przyjąć to za prawdę – komentuje Maciej Myśliwiec, medioznawca z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. I zastanawia się, jaki cel mógł przyświecać wydawcy. - Zakładam, że okładka ma zwiększyć sprzedaż tytułu. Tygodniki mają przecież duże spadki. „Tygodnik do Rzeczy” chce zaszokować, pokazać czytelnikom, że jest pismem, które odpowiada ich poglądom. O czytelników o prawicowych poglądach też trzeba konkurować – dodaje Myśliwiec.

Spośród tygodników prawicowych "Do Rzeczy" notuje ostatnio największe spadki sprzedaży (tak wynika z danych zgłoszonych do ZKDP). W pierwszym półroczu br. jego średnia sprzedaż wyniosła 44 809 egz., o 20,5 proc. mniej w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Ustępuje wyraźnie tygodnikowi "Sieci" (Fratria) - 66 567 egz. (spadek o 8,72 proc.) i ma coraz mniejszą przewagę w sprzedaży nad "Gazetą Polską" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 35 173 egz. (wzrost o 7,32 proc.).

Zdaniem Jacka Żakowskiego, publicysty tygodnika "Polityka", teza wygłaszana na okładce "Do Rzeczy" jest po prostu głupia. - To okładka dla publiczności, która zareagowałaby entuzjastycznie na okładkę zatytułowaną „Obama jest kosmitą” - ironizuje. - Jest dla prostaków, a inteligentni czytelnicy zniechęcą się do takiego pisma – uważa Żakowski. 

Z redaktorem naczelnym „Tygodnika do Rzeczy” nie udało nam się wczoraj skontaktować.


(IKO, 28.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.