„Tygodnik do Rzeczy” ogłasza, że Hitler był lewakiem

„Tygodnik do Rzeczy” głosi na okładce, że Hitler był lewakiem
Dzisiejsze wydanie „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) zapowiadane jest na okładce wizerunkiem Hitlera i tytułem: „Hitler był lewakiem”. Zdaniem medioznawcy to brak odpowiedzialności za słowo.
Na okładce "Tygodnika do Rzeczy" w podtytule napisano: „Wbrew komunistycznej propagandzie hitlerowcy nie mieli nic wspólnego z prawicą”. Jedynka tygodnika, to zapowiedź tekstu Piotra Zychowicza. „Wbicie ludziom do głowy poglądu, że ideologia III Rzeszy była »skrajnie prawicowa«, a sam Hitler był »prawicowcem«, to jeden z największych sukcesów lewicowej propagandy” - brzmi teza artykułu.

- Hitler był narodowym socjalistą i jest to niepodważalna rzecz. Możemy się domyślać, że chcą w ten sposób krytykować lewicę, ale jest to działanie bardzo nieodpowiedzialne. Osoby, które nie mają wystarczającej wiedzy, jak na przykład uczniowie, mogą przyjąć to za prawdę – komentuje Maciej Myśliwiec, medioznawca z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. I zastanawia się, jaki cel mógł przyświecać wydawcy. - Zakładam, że okładka ma zwiększyć sprzedaż tytułu. Tygodniki mają przecież duże spadki. „Tygodnik do Rzeczy” chce zaszokować, pokazać czytelnikom, że jest pismem, które odpowiada ich poglądom. O czytelników o prawicowych poglądach też trzeba konkurować – dodaje Myśliwiec.
Spośród tygodników prawicowych "Do Rzeczy" notuje ostatnio największe spadki sprzedaży (tak wynika z danych zgłoszonych do ZKDP). W pierwszym półroczu br. jego średnia sprzedaż wyniosła 44 809 egz., o 20,5 proc. mniej w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Ustępuje wyraźnie tygodnikowi "Sieci" (Fratria) - 66 567 egz. (spadek o 8,72 proc.) i ma coraz mniejszą przewagę w sprzedaży nad "Gazetą Polską" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 35 173 egz. (wzrost o 7,32 proc.).
Zdaniem Jacka Żakowskiego, publicysty tygodnika "Polityka", teza wygłaszana na okładce "Do Rzeczy" jest po prostu głupia. - To okładka dla publiczności, która zareagowałaby entuzjastycznie na okładkę zatytułowaną „Obama jest kosmitą” - ironizuje. - Jest dla prostaków, a inteligentni czytelnicy zniechęcą się do takiego pisma – uważa Żakowski.
Z redaktorem naczelnym „Tygodnika do Rzeczy” nie udało nam się wczoraj skontaktować.
(IKO, 28.08.2017)
