Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: OPINIE

Dodano: Grudzień 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konrad Księżopolski (Haitong Bank): Rynek spodziewał się sprzedaży Wirtualnej Polski

Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Bank

Zmiana akcjonariatu Wirtualnej Polski nie wpłynie na prowadzony biznes, bo pakiet kontrolny nadal mają założyciele.

Sprzedaż udziałów European Media Holding nie jest wielkim zaskoczeniem dla rynku, gdyż w maju br. wygasł lock-up roczny na akcje tego podmiotu. Można nawet powiedzieć, że od jakiegoś czasu rynek spodziewał się takiego scenariusza, nie było jednak wiadomo kiedy to się zdarzy.

Od momentu IPO spółka Wirtualna Polska bardzo wyraźnie zyskała na wartości. Wynika to głównie z utrzymania wysokiego tempa wzrostu wyników finansowych, znacznie przewyższającego dynamikę reklamy internetowej, która na razie jest dominującym rynkiem dla Wirtualnej Polski. Zmiana akcjonariatu nie wpłynie na jej biznes, gdyż kontrolny pakiet zachowają założyciele, dlatego nie należy się spodziewać zmiany strategii spółki.

Pozytywnym czynnikiem jest sama transakcja, z kilku powodów. Po pierwsze, znika tzw. nawis podażowy na akcje Wirtualnej Polski, który wisiał nad spółką od maja 2016 i hamował ewentualny dalszy wzrost kursu. Po drugie, sprzedaż tak znacznego pakietu akcji, w zdecydowanym stopniu poprawi free-float spółki, co zapewne skutkuje dość szybkim awansem do mWIG40, który jest często wykorzystywanym benchmarkiem dla funduszy MIS. To może wykreować tzw. pasywny popyt na akcje Wirtualnej Polski. Trzecim argumentem może być fakt znacznej poprawy free-float, co powinno wpłynąć na wielkość dziennego wolumenu obrotu akcji, co też jest korzystne z punktu widzenia inwestorów.

Ustalona cena transakcji 50 zł za akcję wydaje się niska, z ok. 7 proc. dyskontem do ceny zamknięcia kursu z poprzedniego dnia notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ale należy pamiętać, że w procesie ABB zawsze występuje dyskonto, a w tym przypadku mieliśmy do czynienia z bardzo dużym pakietem akcji, ok. 27 proc., co zawsze daje większe argumenty potencjalnym kupującym na zbicie ceny.

Konrad Księżopolski, szef analiz w Haitong Bank

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.