Radio Zet zanotowało najniższą słuchalność w historii badania Radio Track
W trzecim kwartale 2016 roku wszystkie największe rozgłośnie zmniejszyły udział w czasie słuchania w porównaniu z trzecim kwartałem ub.r. Radio Zet zanotowało najniższą słuchalność w historii badania Radio Track, a Radio Pogoda (Grupa Radiowa Agory) pod względem słuchalności wyprzedziło Zet Gold (Eurozet). Trójka ma już tylko 7 proc. udziału w rynku.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Millward Brown, w trzecim kwartale br. udział RMF FM w czasie słuchania wyniósł 24,7 proc., co oznacza spadek z 24,9 proc. w trzecim kwartale ub.r.
Słuchalność Radia Zet rok do roku spadła z 13,8 proc. do 13,1 proc. – to najniższy wynik, jaki uzyskała rozgłośnia w historii badania Radio Track.
Udział Programu I Polskiego Radia zmniejszył się z 9,6 proc. do 9,2 proc., ale jest to najlepszy rezultat radiowej Jedynki w tym roku (analizując fale trzymiesięczne). Słuchalność Programu III spadła natomiast z 7,9 proc. do 7 proc. – po raz ostatni taki udział Trójka zanotowała w fali grudzień 2014 – luty 2015.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych najlepszy wynik uzyskało Radio Vox FM (Grupa Radiowa Time) – 4,3 proc. (wobec 3,6 proc. rok wcześniej).
Najchętniej słuchana sieć radiowa – Eska (Grupa Radiowa Time; 40 stacji) – poprawiła wynik z 7,1 proc. do 7,2 proc. Udział zwiększyły także: RMF Maxxx (Grupa RMF; 22 stacje) - z 3,2 proc. do 3,6 proc., Radio Plus (Grupa Radiowa Time, Eurozet; 17 stacji) - z 2,1 proc. do 2,2 proc. i Radio Pogoda (siedem stacji) - z 0,6 proc. do 1 proc., które pod względem słuchalności wyprzedziło Radio Zet Gold (sieć tworzy 19 stacji).
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown.
(KOZ, 13.10.2016)