Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wpływy reklamowe Polskiego Radia  |  Najwięksi reklamodawcy dzienników  |  Netflix niezmiennie liderem  |  Agencje eventowe BGK  |  Oglądalność "The Traitors. Zdrajcy" w TVN  |  Wyniki drugiego sezonu "Zatoki szpiegów" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Serial "Aniela" w Netflixie  |  Nadawca Eski Południe bez prezesa  |  Wirtualna Polska uruchomiła serwis tematyczny  |  Zielona Interia nawiązała współpracę  |  Dyrektor finansowy w Iberionie  |  Operator kablowy Inea  |  UKE planuje przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o bezpieczeństwie pracy  |  VerdeAgency i Lettly będą promować  |  OpenAI chce zmienić warunki porozumienia z Microsoftem  |  Trump zwolnił szefową Biura Praw Autorskich USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 24, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa metoda badania czytel-nictwa podnosi sprzedaż

Na razie ReaderScan stosują niemiecko-języczne pisma

- Pieniądze wydane na badania czytelnictwa metodą ReaderScan zwracają się po pół roku – przekonywał wczoraj w Poznaniu, podczas IX Kongresu Mediów i Marketingu 2xM, Carlo Imboden, dyrektor firmy badawczej Imboden Consulting.

Za przykład podał berliński dziennik ”Berliner Zeitung”, który po zastosowaniu tej metody w ciągu sześciu miesięcy podniósł sprzedaż ze 130 tys. do 136 tys. egzemplarzy dziennie. Według Imbodena dzisiaj z metody ReaderScan (”Gazetowa telemetria” - ”Press” nr 2 z lutego br.) korzysta prawie trzydziestu wydawców na świecie. Podczas badania czytelnicy z wybranej przez wydawcę grupy zaznaczają za pomocą długopisu-skanera miejsca, w których skończyli czytać artykuły, tytuły czy podpisy pod zdjęciami. Dane przetwarza specjalny program i jeszcze tego samego dnia przez Internet raport trafia do redakcji. Dzięki temu wydawcy dowiadują się, co powinni zmienić w swoich pismach, by zainteresować odbiorców. Oprócz konieczności trzymania się od dawna znanych reguł sztuki dziennikarskiej (zdjęcia powinny odpowiadać treści artykułu, a tytuły nie mogą być skomplikowane) badania dowiodły, że czytelnicy szukają przede wszystkim informacji z regionu i kraju, a nie wiadomości lokalnych. W tradycyjnych badaniach deklarowali, że jest odwrotnie. Zdaniem Imbodena różnice kulturowe nie mają wpływu na wiarygodność badań. Z metody korzystał z powodzeniem m.in. jeden z chińskich magazynów, a ostatnio wydawcy z Kanady i Stanów Zjednoczonych. Na razie ReaderScan stosują przede wszystkim jednak niemieckojęzyczne pisma, ostatnio wysokonakładowy dziennik ”Bild”. W Kongresie, który rozpoczął się wczoraj i potrwa do jutra, bierze udział ponad stu wydawców i dystrybutorów prasy z kraju i z zagranicy.

(MMW, 24.11.2005)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.