Co piąty Polak zna przynajmniej jednego wirtualnego influencera. Nowe badanie
Agencja zapewnia, że wirtualne postaci tworzone przez AI dla firm zapewniają im większą kontrolę nad wizerunkiem, skalowalność działań oraz możliwość optymalizacji kosztów (fot. materiały prasowe)
Agencja marketingowa Vision & People we współpracy z instytutem badawczym Pollster przeprowadziła badanie na temat wirtualnych influencerów, czyli cyfrowo kreowanych postaci.
Wirtualni influencerzy istnieją wyłącznie w świecie wirtualnym, podobnie jak twórcy internetowi aktywnie działają w mediach społecznościowych, zamieszczają posty, reklamują produkty i wchodzą w interakcje z użytkownikami.
Czytaj też: Dzisiaj wszedł w życie zakaz mediów społecznościowych dla dzieci w Australii
Z badania agencji wynika, że 19 proc. zna przynajmniej jedną taką postać. Wśród najpopularniejszych wirtualnych twórców dominują globalne postaci Lil Miquela i Shudu.
Według Vision & People 91 proc. Polaków deklaruje znajomość przynajmniej jednego narzędzia AI, a 56 proc. skorzystało już choć raz z chatbotów tekstowych.
Czytaj też: Enea zachęca młodzież do realizacji projektów społecznych. Szkoły otrzymają wsparcie
(KAP, 10.12.2025)










