"Super Express" rozpoczął cykl multimedialnych artykułów publicystycznych
Wyróżnikiem cyklu ma być m.in. atrakcyjna wizualnie forma (screen: Se.pl)
W serwisie internetowym "Super Expressu" (Grupa ZPR Media) startuje cykl multimedialnych artykułów – pogłębionych tekstów analitycznych o najważniejszych wydarzeniach i zjawiskach. Ich wyróżnikiem, oprócz treści, ma być atrakcyjna wizualnie forma.
Pierwszy artykuł z nowego cyklu został opublikowany na Se.pl 4 listopada. Jest to składający się z 10 rozdziałów esej pt. "Donald Zdobywca" Tomasza Walczaka, wieloletniego dziennikarza i komentatora politycznego "Super Expressu". Tematem przewodnim są imperialne ambicje Donalda Trumpa. Materiał ukazał się w przeddzień pierwszej rocznicy jego ponownego wyboru na prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Karol Gruszka odpowiada za stronę techniczną
– Materiały publikowane w tym cyklu nie będą dotyczyły bieżączki politycznej, ale tematów i procesów, które mają istotny wpływ na świat – mówi "Presserwisowi" Tomasz Walczak. – Chcemy, żeby materiały ukazywały się w miarę regularnie – dodaje.
Czytaj też: Słowik i Figurski skazani w postępowaniu nakazowym, bo nie autoryzowali wypowiedzi
Za stronę techniczną cyklu odpowiada Karol Gruszka, project manager w Grupie ZPR Media, a za koncepcję wizualną i layout – projektantka grafiki Agata Gumółka.
– Do pracy nad tym cyklem korzystamy z narzędzia Maglr – mówi Karol Gruszka. – Umożliwia ono realizację atrakcyjnych wizualnie materiałów bez konieczności kodowania. Przypomina ono puste płótno, które możemy zapełniać grafikami i nadawać interakcję poszczególnym elementom – dodaje Gruszka.
Tekstu "Donald Zdobywca" można też odsłuchać w formie audio. – Ta funkcja działa dzięki sztucznej inteligencji – wyjaśnia Karol Gruszka.
Czytaj też: Związkowcy z Telewizji Polskiej chcą 2,5 tys. zł dla pracowników na święta
(MAK, 05.11.2025)










