Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 31, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zoom TV po opuszczeniu multipleksu naziemnego ma mieć niższe koszty

Zoom TV, mimo opuszczenia naziemnego MUX 8, nadal będzie dostępny w ofertach płatnej telewizji (screen: YouTube/Zoom TV)

Kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska), który pod koniec roku zniknie z ósmego multipleksu naziemnego, od przyszłego roku będzie mieć mniejsze koszty.

Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, w czasie telekonferencji oszacowała, że kolejna koncesja naziemna Zoom TV to byłby koszt ok. 19 mln zł za 10 lat. Dodatkowo corocznie spółka musiałaby uiszczać kolejnych kilka mln zł związanych z kosztem infrastruktury technicznej. Tyle więc wyniosą oszczędności wynikające z opuszczenia przez Zoom TV MUX 8.

"Budujemy i podtrzymujemy widownię"

Jak wspomniała Woźnicka, ten rok dla Zoom TV to z kolei przejściowy okres, a grupa nie może w jego trakcie obniżyć kosztów marketingowych i związanych z ofertą programową. – Budujemy i podtrzymujemy widownię, którą będziemy mieć w następnym roku, co jest bardzo istotne dla tej koncesji kablowo-satelitarnej – zaznaczyła Woźnicka.

Czytaj też: "Roztańczony PGE Narodowy" najdroższy we wrześniowym cenniku Polsatu

Zoom TV, mimo opuszczenia naziemnego MUX 8, nadal będzie dostępny w ofertach płatnej telewizji. Koncesja naziemna Zoom TV, o której przedłużenie nie wystąpiono, obowiązuje do 28 grudnia br.

Zarząd Grupy Kino Polska podjął też decyzję o nieskładaniu do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosku o przedłużenie ważności posiadanej równolegle koncesji satelitarnej Zoom TV, która obowiązuje do 28 lipca 2026 roku. Docelowo stacja ma przejść na zagraniczną koncesję, ale nie podano, w którym kraju. Ponadto Zoom TV ma rozszerzyć dystrybucję o inne państwa. Obecnie jest dostępny tylko w Polsce.

Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska, w trakcie telekonferencji ocenił, że jest ona za bardzo uzależniona od polskiego rynku i chce mocniej niż dotychczas rozwijać się na rynkach zagranicznych. – Chcemy, żeby DNA Zoom TV przetrwało również na innych rynkach. Rozrywka, skandal, tajemnica, humor to są główne filary Zoom TV i chcemy ten kierunek utrzymać na pozostałych rynkach – powiedział Luherne. Grupa nie ujawnia jeszcze, kiedy Zoom TV pojawi się poza granicami Polski.

Grupa chce poszerzać ofertę reklamową

Ponadto od lipca Grupa Kino Polska oferuje reklamy też na kanale FilmBox Premium, na którym dotychczas nie było spotów. Reklamy w stacji sprzedaje biuro reklamy Polsat Media.

Czytaj też: Oglądalność nowego programu Magdaleny Ogórek w stacji wPolsce24

– Chcemy poszerzać liczbę kanałów z reklamami w pakietach FilmBoxa. Przygotowujemy plany na koniec 2025 i 2026 roku. Myślimy tu o kilku kanałach, na których moglibyśmy wprowadzić reklamy – mówił Luherne.

Pytany, czy dotyczy to też Polski, odpowiedział, że grupa chce poszerzać ofertę reklamową tam, gdzie prowadzi działalność. W pakiecie FilmBox są też w Polsce np. FilmBox Family czy FilmBox Action, nieemitujące reklam.

Z kolei w kontekście naziemnej Stopklatki Erwan Luherne powiedział: – Mamy bardzo dobre programowanie na drugą połowę tego roku. Będziemy wprowadzać nasze nowe seriale, emitowane od końca października.

Finanse Grupy Kino Polska

Jak informowaliśmy, na jesień stacja zapowiada własny serial paradokumentalny "Zajazd. Będzie się działo".

Czytaj też: Wirtualna Polska zmniejszyła przychody z reklamy i subskrypcji, ale znacząco zwiększyła z turystyki

Grupa Kino Polska w pierwszym półroczu 2025 roku uzyskała 161,5 mln zł przychodów i 39 mln zł zysku netto. Skonsolidowane przychody były wyższe o 4 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku. Zysk netto wzrósł rok do roku o 7,4 proc.

Przychody naziemnej Stopklatki wyniosły 31,6 mln zł (rok do roku wzrost o 5,9 proc.), a naziemnego Zoom TV – 15,9 mln zł (spadek o 2,1 proc.). Zysk Stopklatki wzrósł o 41,4 proc. – do 8,3 mln zł. Zoom TV zakończył półrocze ze stratą (1,6 mln zł na minusie) wobec 901 tys. zł na plusie rok wcześniej.

Czytaj też: "Randka w ciemno" od października w Polsacie. Edward Miszczak: "Legenda programu trwa" [zobacz zdjęcia]

(MNIE, 31.08.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.