Zmiany w strukturze abonentów wpływają na wyniki Legimi. Wyraźnie pogorszenie
Legimi w modelu subskrypcyjnym oferuje dostęp do e-książek. W ofercie ma też czytniki (fot. Pixabay)
Firma Legimi, która zajmuje się udostępnianiem e-booków, w drugim kwartale 2025 roku miała 0,4 mln zł skonsolidowanej straty netto. To wyraźnie pogorszenie wyniku w porównaniu z drugim kwartałem 2024 roku, kiedy spółka miała 3,1 mln zł zysku.
Skonsolidowane kwartalne przychody ze sprzedaży wyniosły 27,4 mln zł (spadek o 7,9 proc.), a strata operacyjna 0,3 mln zł – wobec 4 mln zł zysku rok wcześniej. Firma przyznaje, że wynik ten jest "konsekwencją zmian w strukturze abonentów po zmianie oferty w czwartym kwartale 2024 roku".
"Satysfakcjonujące metryki pomimo niekorzystnych wydarzeń"
"Wynik spółki za pierwsze półrocze odzwierciedla przyjęte przez nas założenia budżetowe. Pomimo niekorzystnych wydarzeń z ubiegłego roku oraz transformacji systemu rozliczeń z wydawcami, stanowiących konsekwencje zmian w prawie autorskim, utrzymujemy satysfakcjonujące metryki biznesowe" – stwierdza cytowany w komunikacie giełdowym spółki Mikołaj Małaczyński, prezes i współzałożyciel Legimi.
Czytaj też: Nielegitne Legimi. Serwis pobierał abonament za książki, ale się nie rozliczał
I dalej: "Pozytywny wynik audytu rozliczeń przeprowadzonego przez EY stanowi solidną podstawę do budowania trwałych relacji z twórcami treści w całej branży. Wierzymy, że wprowadzane zmiany przyniosą korzyści nie tylko spółce, której jesteśmy głównymi akcjonariuszami, lecz także całemu rynkowi".
Po pierwszym półroczu 2025 roku zysk netto spółki to 1,76 mln zł (spadek o 64 proc.). W tym okresie miała 56,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (spadek o 1,4 proc.).
Platforma Legimi musiała zmienić ofertę
Legimi w modelu subskrypcyjnym udostępnia e-książki i audiobooki. Podaje, że w ofercie (w Polsce i Niemczech) ma 690 tys. tytułów.
Czytaj też: Dorota Kania stanie przed sądem za ujawnienie danych osobowych prokurator Ewy Wrzosek
Jesienią 2024 roku platforma zaczęła tracić klientów. Chwilę wcześniej wydawcy zarzucili jej nieprawidłowości w rozliczaniu wypożyczeń i zaczęli wycofywać się ze współpracy. W efekcie platforma musiała zmienić ofertę dla użytkowników. O kłopotach firmy pisaliśmy w "Press" w materiale "Nielegitne Legimi".
Spółka jest notowana na rynku NewConnect. Wczoraj, po ogłoszeniu wyników za drugi kwartał, jej akcje spadły o 7,1 proc. i na zamknięciu notowań kosztowały 39 zł.
Głównymi akcjonariuszami są Mikołaj Małaczyński i Mateusz Frukacz – działający w porozumieniu. Natomiast 44,6 proc. akcji ma spółka Wirtualna Polska Media SA.
Czytaj też: Czterodniowy tydzień pracy w reklamie? Zdaniem szefów to na razie niewykonalne
(GK, 19.08.2025)










