Nadawca Metra złożył do KRRiT wniosek o przedłużenie koncesji kablowo-satelitarnej
Metro pod koniec roku zniknie z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, ale pozostanie u operatorów płatnej telewizji (fot. Metro.tv)
Spółka Green Content, należąca do TVN Warner Bros. Discovery, wystąpiła o przedłużenie koncesji kablowo-satelitarnej dla telewizji Metro.
Zgodnie z przepisami o wydanie koncesji na kolejne 10 lat trzeba wystąpić najpóźniej rok przed wygaśnięciem obowiązującej licencji. Metro ma ważną koncesję kablowo-satelitarną do 2 sierpnia 2026 roku.
Wpłynięcie wniosku spółki Green Content potwierdza "Presserwisowi" Teresa Brykczyńska, rzeczniczka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Pod koniec 2024 roku nadawca nie zdecydował się wystąpić do KRRiT o przedłużenie koncesji naziemnej i pod koniec 2025 roku Metro zniknie z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
Zobacz także: Z początku miało być skromniej. Wywiad z Jerzym Sosnowskim, współtwórcą Radia Nowy Świat
Spółka Green Content w 2024 roku miała 18,9 mln zł przychodów (spadek o 3,2 proc. w porównaniu z 2023 rokiem) i 1,81 mln zł zysku netto (wzrost z 877 tys. zł; dane KRS).
W pierwszym półroczu 2025 roku telewizja Metro miała 0,22 proc. udziału w rynku w grupie 4+ (spadek z 0,25 proc. rok wcześniej) i 0,26 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (spadek z 0,3 proc.; dane Nielsen Media).
(KOZ, 10.07.2025)










