Kanał Zero ma 2 mln subskrybentów. "Nie ma na świecie ani jednego takiego projektu na YT"

Kanał Zero Krzysztofa Stanowskiego przekroczył próg 2 mln subskrybentów 1 lipca 2025 roku (fot. Leszek Szymański/PAP)
Kampania wyborcza przyniosła Kanałowi Zero nie tylko rekordowe wyniki wyświetleń na YouTubie. Z początkiem lipca przekroczył on próg 2 mln subskrybentów. Dotąd był on nieosiągalny dla kanałów informacyjno-publicystycznych.
Kanał Zero od startu potrzebował 17 miesięcy, aby zdobyć 2 mln subskrybentów. Projekt prowadzony przez Krzysztofa Stanowskiego wystartował w lutym 2024 roku i jest na polskim YouTubie zdecydowanym liderem kanałów z informacjami i publicystyką. Następne w tej kategorii pod względem liczby subskrybentów są kanały Telewizja Republika (1,45 mln) i Super Express (1,16 mln).
Stanowski zyskał na kampanii prezydenckiej
Kanał Sportowy, który Krzysztof Stanowski opuścił jesienią 2023 roku, aby zająć się stworzeniem rywala dla mediów głównego nurtu, ma 1 mln subskrybentów. "Chcemy być kamieniem w bucie mediów mainstreamowych. A potem głazem, o który ktoś sobie rozwali głowę" – mówił w programie otwierającym Kanał Zero.
Czytaj też: Stanowski zapowiada Ligę Debat w Kanale Zero. Rozmawia o współpracy z Joanną Senyszyn
Do tej pory Kanał Zero zamieścił 4,6 tys. wideo. Najwięcej, bo 4,1 mln wyświetleń miał materiał Stanowskiego o Caroline Derpienski. Ponad 3 mln wyświetleń zebrał film, w którym zadrwiono ze Zbigniewa Stonogi, a także materiał o internetowym twórcy Szalonym Reporterze. Z tematów politycznych najwięcej wyświetleń (3 mln) miał wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą przeprowadzony rok temu przez Stanowskiego i Roberta Mazurka.
Granicę miliona subskrybentów Kanał Zero przekroczył w czerwcu 2024 roku. Potem zyskiwał nie więcej niż 50 tys. subskrybentów miesięcznie. Sytuacja zmieniła się w czasie tegorocznej kampanii prezydenckiej (Stanowski wziął w niej udział jako zarejestrowany kandydat). W kwietniu kanałowi przybyło 160 tys. subskrybentów, a w maju 190 tys.
Niedawno Stanowski poinformował w mediach społecznościowych o spotkaniu z Davidem Wheeldonem, który odpowiada za relacje zewnętrzne YouTube'a w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. "Odwiedził nas, żeby zobaczyć, cośmy narobili na polskim rynku medialnym, jak to się wydarzyło i jak nam jeszcze pomóc. Jak usłyszeliśmy, nie ma na świecie ani jednego takiego projektu na YT" – pochwalił się twórca Kanału Zero.
Dzień dobry. pic.twitter.com/W8fdffgUbH
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) July 1, 2025
Dzisiaj duża rzecz dla Kanału Zero. David Wheeldon, który odpowiada za relacje zewnętrzne YouTube w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie odwiedził nas, żeby zobaczyć, cośmy narobili na polskim rynku medialnym, jak to się wydarzyło i jak nam jeszcze pomóc. Jak usłyszeliśmy, nie… pic.twitter.com/e5VhehpfLK
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) June 25, 2025
Czytaj też: Nowy "Press": Wróbel, Solorz i dzieci, Michał Broniatowski i twórca Vectry
(GK, 02.07.2025)
