Orlen wybrał dziewięć agencji, sześć jeszcze negocjuje umowy. Oferty wysłało ponad 50
Orlen ma podpisać kilka umów ramowych, aby zapewnić kompleksowe wsparcie spółek z grupy (fot. Leszek Szymański/PAP)
Orlen, który już w marcu zakończył procedury przetargowe w postępowaniu dotyczącym obsługi reklamowej, nadal negocjuje umowy – ustalił "Presserwis".
Z naszych informacji wynika, że do przetargu, który rozpoczął się w październiku 2024 roku, oferty wysłało ponad 50 agencji. Z tej listy Orlen wybrał do dalszego postępowania 18.
Orlen ma podpisać kilka umów ramowych
Ostatecznie do negocjacji przed podpisaniem umowy zaproszonych zostało dziewięć agencji, z czego trzy (Heart & Brain, Ogilvy-Grey i Dentsu Creative), już wcześniej pracujące dla koncernu, mają ten etap zakończony. Sześć firm jeszcze prowadzi rozmowy. Nie wiadomo, ile z nich zakończy się podpisaniem umów.
Czytaj też: Allegro Brand Experience z nowymi osobami w zespołach komunikacji i eventów
Do czasu zakończenia negocjacji firma nie udziela informacji na temat ich przebiegu.
Orlen ma podpisać kilka umów ramowych, aby zapewnić kompleksowe wsparcie spółek z grupy. Wybrane agencje będą współpracować nie tylko z różnymi biurami w ramach struktur firmy (marketing, sponsoring, komunikacja), ale mają też mieć możliwość realizacji działań z innymi spółkami Grupy Orlen (Energa SA, Anwil SA, PGNiG Obrót Detaliczny, Ruch SA, Orlen Oil, Orlen Paliwa).
Koncern zamknął poprzedni przetarg reklamowy w czerwcu 2024 roku bez wyłonienia zwycięzcy. To postępowanie trwało ponad 10 miesięcy.
Umowa z agencjami obecnie pracującymi dla Orlenu wygasa z końcem lipca. Przez ostatnie trzy lata projekty dla koncernu realizowały m.in. agencje Artegence, Grey, Red8, Publicis i Heart & Brain.
Czytaj też: Startuje 23. edycja konkursu Złote Spinacze. Statuetki zostaną wręczone 8 grudnia
(AMS, 28.06.2025)










