TVP 1 liderem oglądalności w 4+, a TVN w 16-59. W grupie ogólnej Republika wiceliderem

TVP 1 uzyskał 7,55 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej. TVN w 16-59 miał 7,09 proc. (screen: YouTube/Kręciołek, screen: YouTube/Stary Telewizor , screen: YouTube/Bartek - nagrania TV)
W maju TVP 1 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej wśród widzów powyżej 4. roku życia. Wiceliderem oglądalności była Republika. W grupie komercyjnej 16-59 prowadził TVN.
W grupie ogólnej TVP 1 zanotował 7,55 proc. udziału w rynku (wzrost z 7,03 proc. w maju 2024 roku). Na drugie miejsce awansowała Republika, zdobywając 6,91 proc. wobec 2,97 proc. rok wcześniej.
Informacyjny TVN 24 wyprzedził główny TVN
Udział Polsatu spadł z 6,62 proc. do 6,5 proc. Za nim uplasował się TVN 24, wyprzedzając TVN. TVN 24 uzyskał 6,3 proc. (wzrost z 5,98 proc.), a TVN – 5,92 proc. (spadek z 6,47 proc.). Kolejny był TVP 2 – 5,19 proc. (spadek z 6,42 proc.).
Czytaj też: Oglądalność sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji. Średnio 9,21 mln
Wśród najchętniej oglądanych telewizji były także:
- TV Puls – 3,28 proc. (wzrost z 2,98 proc.),
- TVN Siedem – 3,17 proc. (wzrost z 3,08 proc.),
- TV 4 – 2,99 proc. (spadek z 3,3 proc.)
- i TVP Info – 1,85 proc. (wzrost z 1,27 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 prowadził TVN, który zmniejszył jednak udział z 7,46 proc. do 7,09 proc. Wyniki poprawiły Polsat – z 6,81 proc. do 6,88 proc. i TVP 1 – z 4,7 proc. do 5,32 proc. Czwartą stacją był TVN 24 – 4,76 proc. (wzrost z 3,69 proc.), a na kolejnych miejscach:
- TVN Siedem – 4,13 proc. (wzrost z 3,74 proc.),
- TV Puls – 4,05 proc. (wzrost z 3,7 proc.),
- Republika – 3,81 proc. (wzrost z 1,58 proc.),
- TVP 2 – 3,72 proc. (spadek z 4,73 proc.),
- TV 4 – 3,05 proc. (spadek z 3,36 proc.)
- i TTV – 2,14 proc. (spadek z 2,88 proc.).
Dane: Nielsen Media
Czytaj też: Sondaże zawiodły. Ipsos i OGB: "zmieściliśmy się w granicach dopuszczalnego błędu"
(KOZ, 03.06.2025)
