Debatę prezydencką prawicowych telewizji oglądało ok. 1,9 mln widzów

W debacie konserwatywnych telewizji nie wzięli udziału Magdalena Biejat i Rafał Trzaskowski, a znany z proputinowskich wypowiedzi Maciej Maciak nie został na nią wpuszczony (screen: YouTube/Telewizja Republika)
Piątkowa debata prezydencka Republiki, wPolsce24 i TV Trwam miała łącznie ok. 1,9 mln widzów.
W Republice śledziło ją średnio 1,68 mln osób (15,62 proc. w grupie ogólnej 4+ i 11,71 proc. w komercyjnej 16-59), a w stacji wPolsce24 – 256 tys. (odpowiednio 2,43 proc. i 2,54 proc.). Debata rozpoczęła się w piątek o godz. 20.11 i trwała do 23.06 (w stacji wPolsce24 raportowana przez Nielsena emisja była nieznacznie dłuższa – do 23.16, zawierała też krótkie komentarze publicystów). TV Trwam nie jest monitorowana przez Nielsena.
Czytaj też: Stanowski zaatakował prowadzącą debatę w TVP: "arcykapłanka propagandy"
W debacie konserwatywnych telewizji nie wzięli udziału Magdalena Biejat i Rafał Trzaskowski, a znany z proputinowskich wypowiedzi Maciej Maciak nie został na nią wpuszczony.
Debata zanotowała też m.in. 394 tys. wyświetleń na kanale YouTube Republiki, 1,5 mln na Kanale Zero na YouTubie (z komentarzami przed i po) i 231 tys. na kanale Wirtualna Polska na YouTubie.
Według Nielsen Media (z uwzględnieniem widowni poza domem) stacja Republika w kwietniu miała średnio 6,27 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 3,04 proc. rok wcześniej (od lipca 2024 kanał nadaje na MUX 8), a wPolsce24 – 1,26 proc. (rok do roku wzrost z 0,36 proc.; do 1 września 2024 w miejscu wPolsce24 nadawał kanał Telewizja wPolsce.pl, ale nie był on dostępny naziemnie). W grupie komercyjnej 16-59 Republika zanotowała 3,46 proc. (wzrost z 1,69 proc.), a wPolsce24 – 0,69 proc. (wzrost z 0,2 proc.).
Czytaj też: TVN 24 BiS bez programu "Byk i Niedźwiedź". Będzie "Podcast ekonomiczny"
Nadaną w połowie kwietnia poprzednią debatę prezydencką Republiki śledziło w tej stacji średnio 2,36 mln widzów. Dodatkowo 147 tys. widzów oglądało ją w telewizji wPolsce24 (te dane Nielsen Media z widownią poza domem).
Ponadto organizowaną 11 kwietnia na rynku w Końskich debatę Republiki z udziałem wPolsce24 i TV Trwam w Republice oglądało średnio 1,64 mln osób oraz 251 tys. w stacji wPolsce24.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Żadnemu dziennikowi regionalnemu nie udaje się zatrzymać spadku sprzedaży
(MNIE, 13.05.2025)
