Sprzedaż "Gazety Wyborczej" w pierwszym kwartale spadła niemal o 1/5

"Fakt" w pierwszym kwartale 2025 roku utrzymał sprzedaż powyżej 100 tys. egz. (fot. Radek Pietruszka/PAP)
W pierwszym kwartale 2025 roku "Gazeta Wyborcza" zaliczyła największy spadek sprzedaży spośród dzienników ogólnopolskich. "Parkiet" sprzedawał więcej wydań drukowanych niż rok wcześniej, a "Gazeta Podatkowa" i "Rzeczpospolita" zanotowały wzrost sprzedaży e-wydań.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że liderem sprzedaży był "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska), który rozchodził się średnio w 106 533 egz., co oznacza spadek o 9,3 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku. Sprzedaż wydania drukowanego tabloidu wyniosła 106 396 egz. (spadek o 9,3 proc.), a e-wydania – 137 egz. (spadek o 31,8 proc.).
Czytaj też: SW Research: zawód dziennikarza mniej prestiżowy niż kelnera. Na końcu youtuberzy i influencerzy
Drugie miejsce wśród dzienników ogólnopolskich zajął "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedał 59 980 egz. (spadek o 12,9 proc.), z czego 59 882 egz. stanowiły wydania drukowane (spadek o 12,8 proc.), a 158 egz. e-wydania (spadek o 29,5 proc.).
Podium zamyka "Gazeta Wyborcza" (Agora), która zanotowała spadek sprzedaży do 28 948 egz., czyli o 19,2 proc. W przypadku "GW" 28 031 egz. to były wydania drukowane (spadek o 19,2 proc.), a 917 egz. e-wydania (spadek o 19,3 proc.).
"Rzeczpospolita" (Gremi Media) sprzedawała średnio 23 799 egz. (spadek o 6,8 proc.), z czego 14 513 egz. stanowiły e-wydania (wzrost o 0,8 proc.), a 9286 egz. wydania drukowane (spadek o 16,6 proc.).
Czytaj też: W środę "Gazeta Wyborcza" z przedwyborczym dodatkiem
"Dziennik Gazeta Prawna" (Grupa Infor) rozchodził się w 21 629 egz. (spadek o 11 proc.). Sprzedawał 15 145 egz. e-wydań (spadek o 2,3 proc.) i 6484 egz. wydań drukowanych (spadek o 26,2 proc.).
Średnia sprzedaż ukazującego się dwa razy w tygodniu "Przeglądu Sportowego" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 17 932 egz. (spadek o 12,4 proc.), w tym 16 536 egz. to wydania drukowane (spadek o 11,8 proc.), a 1396 egz. – e-wydania (spadek o 19 proc.).
"Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) sprzedawała 14 334 egz. (spadek o 9,2 proc.), w tym 10 533 egz. wydań drukowanych (spadek o 12,4 proc.) i 3801 egz. e-wydań (wzrost o 1,2 proc.).
Wynik sprzedaży "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) to 12 323 egz. (spadek o 5,6 proc.), z czego 10 349 egz. e-wydań (spadek o 3,2 proc.) i 1974 egz. wydań drukowanych (spadek o 16,4 proc.).
Czytaj też: Nowy raport o wolności mediów w Europie wskazuje na media publiczne w Polsce
Z kolei "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) notował sprzedaż na poziomie 2736 egz. (zaledwie o 1 egz. mniej niż rok wcześniej). 1928 egz. dotyczyło e-wydań (spadek o 8,1 proc.), a 808 egz. – wydań drukowanych (wzrost o 26,3 proc.).
Średnia sprzedaż w segmencie dzienników ogólnopolskich spadła o 8,2 proc., podczas gdy porównując pierwszy kwartał 2024 roku z pierwszym kwartałem 2023 roku, spadek wyniósł 9,7 proc.
Czytaj też: Instytut Książki uruchamia program systematycznego wsparcia wartościowych publikacji
(JF, 12.05.2025)
