Spadły przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych. 54 tys. zł zysku netto

W ofercie biura znajduje się ok. 200 tytułów, m.in. "Gazeta Radomszczańska", "Gazeta Gryfińska" i "Tygodnik Podhalański" (screen: Brgl.pl)
Biuro Reklamy Gazet Lokalnych, które m.in. pośredniczy w zakupie powierzchni reklamowej tygodników lokalnych, w 2024 roku miało 54 tys. zł zysku netto przy 5,1 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Z przekazanego do Krajowego Rejestru Sądowego sprawozdania wynika, że przychody spółki ze sprzedaży były o 15,4 proc. niższe niż w 2023 roku.
Około 200 tytułów w ofercie biura
Koszty działalności operacyjnej to 5,02 mln zł (spadek o 15,4 proc.), a koszty wynagrodzeń wyniosły 100 tys. zł (wzrost o 1,6 proc.).
Czytaj też: Tygodniki opinii przygotowują wydania świąteczne. Niektóre będą droższe
W 2024 roku firma miała 54 tys. zł zysku netto (spadek o 58,4 proc.). Przeznaczono go na powiększenie kapitału rezerwowego.
"Reklamy radiowe w dalszym stopniu pozwolą uzupełnić ofertę na sprzedaż powierzchni reklamy prasowej, co pozwoli na pozyskanie nowych klientów, którzy swoje plany marketingowe kierują w znacznej mierze w rozgłośnie. Plan tych działań zakłada podtrzymanie obrotu spółki do okresu sprzed roku" – napisano w sprawozdaniu.
Wspólnikami spółki są Marek Olejnik i Krzysztof Florczak. W ofercie biura znajduje się ok. 200 tytułów, m.in. "Gazeta Radomszczańska", "Gazeta Gryfińska" i "Tygodnik Podhalański". Biuro Reklamy Gazet Lokalnych planuje też ogólnopolskie kampanie reklamowe, które oprócz gazet lokalnych obejmują np. prasę ogólnopolską i media elektroniczne. Biuro wspiera projekty misyjne Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.
Czytaj też: Fundacja Instytut Reportażu zwróciła pieniądze na granty dla mediów lokalnych
(MNIE, 12.04.2025)
