W Mediapanelu ma być wskaźnik pokazujący zaangażowanie użytkowników e-commerce

Mediapanel ma pokazywać realne korzystanie użytkowników z serwisów i aplikacji e-commerce (fot. Bruno Kalzer/Unsplash)
Gemius i PBI zapowiadają wprowadzenie w Mediapanelu wskaźnika, który odzwierciedli specyfikę segmentu zakupów online. Ma on lepiej pokazywać zaangażowanie użytkowników.
"Ranking tzw. realnych użytkowników stanowi miarę zasięgową, wartościową dla rynku reklamowego, ale zwłaszcza w kontekście osób kupujących w sieci jest wskaźnikiem mało adekwatnym, by pokazywać ich poziom zaangażowania na poszczególnych platformach zakupowych i sklepach online" – informuje w komunikacie Krzysztof Mikulski, prezes Polskich Badań Internetu.
Czytaj też: Raport SAR: rentowność usług maleje, koszty rosną
"Nie każde wejście na serwis przekłada się na jakiekolwiek dalsze kroki, nie każdy klik to zakup. Planujemy konsultacje z rynkiem, by urealnić biznesowo tę część naszego badania. To będzie nowa jakość na rynku mediów" – zapowiada Marcin Pery, prezes Gemiusa.
(PAR, 09.04.2025)
