Meta wycofuje skargę w sprawie Rafała Brzoski i Omeny Mensah. Chodziło o deepfake'i

Sąd przychylił się do wniosku o zabezpieczenie powództwa w listopadzie ub.r. (screen: X.com/RBrzoska)
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych poinformował, że spółka Meta wycofała skargi na postanowienie w sprawie Rafała Brzoski i Omeny Mensah. Dotyczyło ono wyświetlania na Facebooku i Instagramie reklam wykorzystujących wizerunek pary z użyciem technologii deepfake.
Po wycofaniu skargi Wojewódzki Sąd Administracyjny umorzył swoje postępowanie w tej kwestii. Przypomnijmy, że w sierpniu ub.r. Mirosław Wróblewski, prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zobowiązał koncern Meta do wstrzymania wyświetlania na swoich platformach reklam wykorzystujących wizerunek Brzoski i Mensah. Zobowiązanie dotyczyło terytorium Polski.
Czytaj też: Wydawcy apelują w liście otwartym o opodatkowanie big techów. "Postulat bez szans"
Reklamy wyświetlane na Facebooku i Instagramie zachęcały m.in. do korzystania z platform inwestycyjnych, a materiały z twarzą Omeny Mensah mówiły o śmierci jej męża.
Mensah i Brzoska to jedni z wielu celebrytów, których wizerunek został wykorzystywany przez scamerów w internecie. Para skierowała w tej sprawie pozew do sądu, a w drugiej połowie listopada orzekający przychylił się do wniosku o zabezpieczenie powództwa.
Czytaj też: Empik uspokaja: nie doszło do wycieku danych klientów. Wydano oświadczenie
(KAP, 25.03.2025)
