Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 25, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzienniki ogólnopolskie w 2024 roku najlepiej sprzedawały się w piątki

Podobny trend dotyczący najwyższej średniej sprzedaży w piątki występował także w przypadku większości tytułów w 2023 roku (fot. Pixabay.com)

Większość dzienników ogólnopolskich w 2024 roku najlepiej sprzedawała się w piątki, choć w przypadku niektórych tytułów był to czwartek lub sobota. Najwyższa sprzedaż miała miejsce, gdy wydaniu towarzyszył dodatek telewizyjny lub magazynowy. To kontynuacja trendu z 2023 roku.

Jak wynika z naszej analizy wyników PBC, najwyższą średnią sprzedaż w piątki miały wydania "Gazety Wyborczej", "Pulsu Biznesu", "Super Expressu", "Dziennika Gazety Prawnej", "Gazety Podatkowej" oraz "Parkietu Gazety Giełdy".

Sprzedaż "Wyborczej", "Pulsu Biznesu" i "Super Expressu"

W 2024 roku średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" (Agora) w piątki wynosiła 59 025 egz. – to dzień, w którym gazeta wychodzi z dodatkiem telewizyjnym "Wyborcza TV".

Czytaj też: "Wnioski z badań naukowców są odmienne". Prezeska Repropolu komentuje testy Google

W inne dni tygodnia sprzedaż wyglądała następująco:

  • poniedziałki – 27 751 egz.,
  • wtorki – 22 436 egz.,
  • środy – 21 438 egz.,
  • czwartki – 22 029 egz.,
  • soboty – 46 374 egz.

W piątki wydania "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska) miały średnią sprzedaż na poziomie 13 075 egz. W poniedziałki było to 12 901 egz., we wtorki – 12 980 egz., w środy – 12 976 egz., w czwartki – 12 886 egz.

W przypadku "Super Expressu" (Grupa ZPR Media) piątkowe wydania, sprzedawane razem z dodatkiem telewizyjnym, rozchodziły się średnio w 104 547 egz. W poniedziałki było to niemal dwa razy mniej – 53 513 egz., podobnie było we wtorki – 51 505 egz., w środy – 51 933 egz. i w czwartki – 52 287 egz. W soboty sprzedawało się średnio 71 764 egz.

Piątkowe wydania "Gazety Podatkowej" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) rozchodziły się średnio w 17 927 egz. W pozostałe dni tygodnia wyglądało to następująco: poniedziałki – 17 645 egz., wtorki – 16 068 egz., środy – 17 725 egz., czwartki – 17 583 egz.

Średnia sprzedaż "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) w piątki, gdy wychodzi specjalne, magazynowe wydanie z tekstami społeczno-ekonomicznymi, wynosiła 25 606 egz. Sprzedaż w pozostałe dni: poniedziałki – 23 437 egz., wtorki – 23 220, środy – 23 343 egz., czwartki – 23 161 egz.

"Fakt" z najwyższą sprzedażą w czwartki

Jak wynika z analizy PBC, "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) w 2024 roku miał najwyższą średnią sprzedaż w czwartki – 158 978 egz. Wtedy dziennik ukazuje się wraz z dodatkiem telewizyjnym. W poniedziałki tytuł rozchodził się w 103 286 egz., we wtorki – 97 466 egz., w środy – 97 499 egz., w piątki – 110 563 egz., soboty – 92 998 egz.

Czytaj też: Przychody Wirtualnej Polski w 2024 roku wzrosły o 9 proc. i przekroczyły 1,5 mld zł

Dla odmiany, dla "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) najlepsze były soboty, gdy ukazuje się dodatek publicystyczno-reporterski "Plus Minus". W tym dniu wydania rozchodziły się średnio w 27 369 egz. Reszta tygodnia wyglądała następująco: poniedziałki – 24 454 egz., wtorki – 24 377 egz., środy – 24 412 egz., czwartki – 24 550, piątki – 25 711.

Dziennik "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) w piątki rozchodził się średnio w 2 982 egz. Pozostałe dni: poniedziałki – 2 804 egz., wtorki – 2 814 egz., środy – 2 809 egz., czwartki – 2 821 egz., soboty – 2 751 egz.

Ukazujący się tylko dwa razy w tygodniu "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) miał najlepszą średnią sprzedaż w poniedziałki – 21 414 egz. W piątki tytuł rozchodził się w 19 712 egz.

Podobny trend dotyczący najwyższej średniej sprzedaży w piątki występował także w przypadku większości tytułów w 2023 roku.

Czytaj też: Karol Nawrocki został Człowiekiem Roku "Gazety Polskiej". Za "sprzeciwienie się elicie"

(MZD, 25.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.