Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Luty 23, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Radiowa Time, podobnie jak konkurencja, podnosi ceny reklam

Ceny reklam w Radiu Eska zostaną podniesione średnio o 5,2 proc. (fot. materiały prasowe)

Grupa Radiowa Time od 3 marca podnosi ceny reklam w sieci Radio Eska i pakiecie Total Time.

Ceny reklam w sieci Radio Eska (42 stacje) wzrosną średnio o 5,2 proc., a w pakiecie Total Time (71 stacji) – o 5 proc. (w godz. 6-20). W same dni powszednie podwyżki wynoszą odpowiednio 5,8 proc. i 5,9 proc. (również w godz. 6-20).

Czytaj też: Serwisy informacyjne Tok FM udostępnione na platformach Spotify i Apple Podcasts

– Cały czas na bieżąco analizujemy sytuację na rynku reklamowym oraz słuchalnościowym. Ostatni raz zmienialiśmy cenniki pół roku temu – mówi Krzysztof Głowiński-Lubiak, PR manager Time. – Od tego czasu do sieci Radio Eska dołączyła 42. stacja – Eska Południe, która dociera aż do 1,5 mln potencjalnych słuchaczy i znacząco zwiększyła zasięg techniczny całej sieci, oferując dotarcie do jeszcze większego grona potencjalnych klientów – wskazuje Krzysztof Głowiński-Lubiak. I przypomina: – Pod koniec ubiegłego roku rekordowe wyniki zanotowały m.in. Radio Vox FM i Radio Plus, osiągając najwyższe udziały odpowiednio od trzech i pięciu lat. Cały czas rośnie też słuchalność naszej najnowszej stacji – Eska2, jej słuchalność rok po rebrandingu wzrosła o ponad 1/4.

W Grupie RMF, w której funkcjonują cenniki na dwa miesiące, ostatnia podwyżka miała miejsce na początku stycznia 2025 roku (średnio o 2,8 proc. w RMF FM, RMF Maxx i RMF Classic oraz 3 proc. w pakiecie RMF 3D). Na marzec i kwiecień nadawca utrzymał ceny na dotychczasowym poziomie.

Również od 6 stycznia więcej trzeba zapłacić za reklamy w Polskim Radiu – w Trójce ceny spotów wzrosły o 6,4 proc., a w pakiecie Trójka 24 (Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24) – o 4,4 proc. (w godz. 6-22). Także w styczniu cenniki zmieniło Audytorium 17, reprezentujące regionalne rozgłośnie publiczne na ogólnopolskim rynku reklamowym – w pakiecie Audytorium 17 podwyżka wyniosła 15,4 proc., a w Audytorium 17 Premium – o 15,7 proc.

Czytaj też: Niższe przychody Polskiego Radia z reklam. Wzrosły za to wpływy od klientów komercyjnych

Z kolei od 10 lutego nowe cenniki obowiązują w Grupie Eurozet. Ceny spotów w Radiu Zet podniesiono średnio o 3,6 proc., w pakiecie Audio Zet – o 2,5 proc., a w pakiecie Audio Zet Boost o 3 proc. (dni powszednie, w godz. 6-20).

Według Dariusza Woźniaka, dyrektora generalnego działu sprzedaży Grupy RMF, wydatki na reklamę radiową w 2024 roku wzrosły o 1,5-2 proc. Z kolei Ewa Rosiewicz, prezeska Radia Eska SA i dyrektorka generalna Grupy Radiowej Time, wzrost rynku reklamy radiowej szacuje na 4,5-5 proc. "Ostrożne, ale optymistyczne założenia ekonomiczne dla polskiej gospodarki na 2025 rok i względnie stabilna sytuacja na rynku słuchalności daje nadzieję, że również 2025 rok dla radia będzie dobrym rokiem pod względem przychodów reklamowych" – mówiła pod koniec stycznia "Presserwisowi" Rosiewicz.

Czytaj też: Grzegorz Braun agitował na antenie Radia Szczecin w programie naczelnego

(KOZ, 23.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.