Niższe przychody Polskiego Radia z reklam. Wzrosły za to wpływy od klientów komercyjnych

O 16 proc. wzrosły wpływy reklamowe od klientów komercyjnych (fot. materiały prasowe)
W 2024 roku wpływy Polskiego Radia z reklam i sponsoringu wyniosły 24 mln zł i były o ponad 1/3 niższe niż w 2023 roku - ustalił "Presserwis".
Powodem tak istotnego spadku jest ograniczenie wydatków na reklamę przez spółki Skarbu Państwa. W 2023 roku - czyli za prezesury Agnieszki Kamińskiej - 2/3 przychodów reklamowych publicznego radia pochodziło właśnie ze ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw.
Polskie Radio notuje natomiast wzrost wpływów od reklamodawców komercyjnych. W 2024 roku wyniósł on 16 proc.
"Dla Polskiego Radia to był rok odbudowy na wielu frontach" - podsumowała niedawno "Presserwisowi" 2024 rok Małgorzata Cegielska, dyrektorka Agencji Reklamy Polskiego Radia. "Agencja Reklamy Polskiego Radia wróciła do owocnej współpracy z reklamodawcami komercyjnymi, w tym przede wszystkim z domami mediowymi. Dzięki czemu w 2024 roku do Polskiego Radia wróciło wielu reklamodawców" - mówiła.
(KOZ, 21.02.2025)
