Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 28, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media stworzyła internetowe radio wykorzystujące sztuczną inteligencję

W każdej godzinie emitowanych jest pięć serwisów informacyjnych, które łącznie zajmują ponad połowę czasu antenowego (fot. materiały prasowe)

Time SA (Grupa ZPR Media) uruchomiła internetową rozgłośnię newsową Radio Super Express. Nowe radio zasilane jest przez sztuczną inteligencję – dedykowane modele tworzą informacje w wersji audio.

W każdej godzinie emitowanych jest pięć serwisów informacyjnych, które łącznie zajmują ponad połowę czasu antenowego. Są to serwisy informacyjne z kraju i ze świata oraz z informacjami lokalnymi, a także serwisy tematyczne poświęcone rozrywce, serialom, sportowi i biznesowi. Pięć razy w ciągu godziny słuchacze usłyszą aktualną prognozę pogody.

"Nie zamierzamy zastępować ludzi"

Serwisy powstają w oparciu o informacje przygotowywane przez dziennikarzy Grupy ZPR Media, przede wszystkim "Super Expressu", ale również Eska.pl.

Czytaj też: RMN głosuje odwołanie Piotra Lisiewicza z rady programowej Radia Poznań. Poszło o Owsiaka

"Do generowania i selekcji newsów oraz przygotowywania serwisów wykorzystywane są modele oparte na sztucznej inteligencji (AI), generują one również głosy, które można usłyszeć na antenie. Treści są moderowane przed emisją przez dedykowany zespół" – podano w komunikacie.

"Dla Grupy ZPR Media sztuczna inteligencja to istotny element rozwoju biznesu, ale jako narzędzie wspierające nas w osiąganiu celów, a nie substytut naszych mocnych i sprawdzonych zespołów. Nie zamierzamy zastępować ludzi, bo to dzięki naszym dziennikarzom oraz przy użyciu AI możemy dziś docierać z informacjami do coraz szerszego grona internautów" – zapewnia w komunikacie Tomasz Krawczyk, wiceprezes Time SA.

Jak podkreśla Grupa ZPR Media, Radio Super Express ma charakter eksperymentalny i testowy, projekt będzie rozwijany, zarówno jeśli chodzi o koncepty tematyczne, jak i obszary geograficzne (dedykowane radia dla regionów, powiatów lub miast).

Radio Super Express gra muzykę w formacie Hot AC. Stream dostępny jest na stronach Player.se.pl, Se.pl i Mediateka.pl.

Czytaj też: Podsumowania roku i prognozy na 2025 w radiu. Ramza, Rosiewicz, Jethon, Majcher, Kozioł

(KOZ, 28.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.