Orange Polska partnerem technologicznym platformy GPW DAI do podmiany reklam telewizyjnych
Dzięki DAI można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców (screen: Gpwdai.pl)
Grupa Orange Polska została partnerem technologicznym spółki GPW DAI, która ma platformę służącą do dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych.
Już wcześniej GPW DAI nawiązała współpracę technologiczną z firmą Emitel. - Zarówno Emitel, jak i Orange są partnerami, którzy wspierają nas w integracji zewnętrznych platform operatorskich. Oczywiście, jeśli dany operator posiada kompetencje w zakresie technologii DAI, to współpracujemy bezpośrednio. I takie wdrożenia także realizujemy obecnie - informuje Grzegorz Grzegorski, produkt manager platformy aukcyjnej TeO od GPW DAI.
Jak podał Orange Polska na LinkedIn, dostarczono narzędzia, które obejmują m.in. infrastrukturę sprzętową i programową, technologię do dystrybucji reklam i integrację z serwerami reklamowymi różnych dostawców oraz rozwiązanie do fizycznego umieszczania reklam w strumieniu wideo.
Platforma aukcyjna AddressableTV GPW DAI TeO została opracowana i wytworzona w ramach projektu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, realizowanego przez GPW.
W ramach platformy zbudowano kilka komponentów. Wśród nich jest DSP (demand-side platform). To system umożliwiający reklamodawcom i domom mediowym budowanie programatycznych kampanii, zarządzanie nimi i zakup czasu reklamowego do emisji w programach telewizyjnych, serwisach OTT, serwisach VOD oraz FAST. Przekaz reklamowy jest kierowany do zdefiniowanej grupy docelowej. Komponent DSP został zrealizowany wraz z partnerem technologicznym - firmą Spicy Mobile.
Pod koniec roku spółka GPW DAI przejęła od swojego właściciela - czyli Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie - Platformę TeO i rozpoczęła komercyjną działalność na rynku dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych. Podpisała umowę z Telewizją Puls, nadawcą naziemnych TV Puls i Puls 2. Przeprowadziła też kampanię Biedronki u operatora Korbank.
W początkowej fazie projektu GPW DAI płaci operatorom kablowym za gotowość techniczną (niezależnie od tego, czy reklamy są wyświetlane, czy nie), a długoterminowo za dane umożliwiające kierowanie przekazu reklamowego.
Dzięki DAI (dynamic ad insertion) można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców. Są one podmieniane w czasie rzeczywistym na poziomie konkretnego urządzenia.
(MNIE, 23.01.2025)