Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 14, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sposoby na bezpieczeństwo w sieci. Sekcja specjalna "Cyberbezpieczeństwo" w "Press"

Partnerem publikacji jest Orange Polska

Eksperci od zabezpieczeń radzą dziennikarzom i redakcjom, jak chronić dane i wizerunek – oto zawartość sekcji specjalnej "Cyberbezpieczeństwo" w najnowszym magazynie "Press". Ta wiedza z roku na rok staje się coraz cenniejsza, bo internetowi przestępcy wciąż doskonalą swoje metody, jednocześnie wymyślając nowe. A media są szczególnie narażone na ich przestępcze działania.

Eksperci podpowiadają, jak odpowiedzialnie korzystać z udogodnień, które przyniósł między innymi rozwój sztucznej inteligencji, minimalizując związane z tym zagrożenia. AI stała się bronią używaną zarówno przez cyberprzestępców, jak i zespoły specjalistów blokujących ich działania. – Jeżeli ktoś korzysta z CyberTarczy Orange, to mimowolnie korzysta również z narzędzi bezpieczeństwa wspomaganych przez AI – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Czytaj też: Top Marka 2025: konsekwencja w działaniu. Listę TOP 500 marek otwierają Onet, WP i PKO BP

Specjaliści radzą także dziennikarzom, jak poruszać się w chmurze i jakie systemy zabezpieczeń sprawdzają się w tym wypadku najlepiej. Ten coraz popularniejszy model pracy redakcji stwarza bowiem nowe zagrożenia.

Eksperci poświęcają również dużo uwagi przygotowaniu się na ewentualne ataki DDoS, które przynoszą straty nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe. Podkreślają, że nie wystarczą tu same technologie – bez sprawnych procedur operacyjnych mogą dawać jedynie złudne poczucie bezpieczeństwa.

W publikacji omówiono też nowe sposoby popełniania oszustw, na które narażeni są zarówno odbiorcy mediów (np. oszustwo na rzekomą niedopłatę za streaming), jak i wydawcy (oszustwo na rzekome naruszenie praw autorskich). Eksperci podkreślają, że wobec powszechności oszustw w internecie wszyscy – nie tylko dziennikarze – musimy sobie wyrobić nawyk sprawdzania źródeł informacji.

Dodatek można pobrać ze strony Press.pl

Partnerem publikacji jest Orange Polska.

Czytaj też: Nowy "Press": Antoni Słodkowski, bracia Karnowscy, Szymon Hołownia i AI

(CP, 14.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.