TikTok po deklaracjach Trumpa wrócił do USA online, ale nie do sklepów z aplikacjami
RedNote znany też pod chińską nazwą Xiaohongshu to obecnie nr 1 w amerykańskim App Store (fot. Erik S. Lesser/EPA/PAP)
TikTok po deklaracjach nowego amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa ponownie jest dostępny w Stanach Zjednoczonych, ale wciąż nie wrócił do sklepów z aplikacjami. W App Store numerem jeden w ostatnich dniach stała się inna chińska aplikacja – RedNote
Według portalu TechCrunch przejście użytkowników TikToka do RedNote miało na celu wysłanie sygnału do amerykańskich prawodawców i m.in. do koncernu Meta, że woleliby dołączyć do innej chińskiej aplikacji podobnej do TikToka, niż wrócić do Instagram Reels, który nie cieszy się poważaniem.
Czytaj też: TikTok zamknął się w USA, ale od razu wznowił działalność. Chińczycy uwierzyli Trumpowi
W styczniu 2025 roku RedNote pozyskała 818 tys. nowych instalacji w Stanach Zjednoczonych w sklepach App Store i Google Play. Z kolei Clapper, alternatywa TikToka skierowana do nastolatków, uzyskała 646 tys. pobrań.
Chociaż TikTok powrócił do trybu online, sklepy z aplikacjami nie udostępniają go jeszcze do pobrania. Muszą przestrzegać prawa amerykańskiego, pomimo zapewnień Donalda Trumpa, że przedłuży termin wprowadzenia zakazu TikToka.
Po wejściu w życie zakazu TikToka użytkownicy z USA próbowali zainstalować aplikacje VPN, aby obejść ograniczenia, ale bezskutecznie (aplikacja mobilna TikTok pozostawała zablokowana nawet wtedy, gdy korzystano z VPN).
Czytaj też: Serwis społecznościowy Bluesky w 2024 roku zwiększył 17-krotnie moderację treści
(MAC, 21.01.2025)