Słuchalność RMF FM powyżej 30 proc. Wyniki poprawia też Radio Zet i Trójka
Lider słuchalności - RMF FM - zanotował wzrost słuchalności z 29,2 proc. do 30,2 proc. (fot. Pexels.com)
W czwartym kwartale 2024 roku wzrosła słuchalność RMF FM i Radia Zet w porównaniu z czwartym kwartałem 2023 roku.
Z badania Radio Track realizowanego przez Kantar i Adres:Media wynika, że RMF FM (Grupa RMF) osiągnął 30,2 proc. udziału w czasie słuchania wobec 29,2 proc. rok wcześniej. Radio Zet (Grupa Eurozet) zanotowało wzrost z 13,9 proc. do 14,5 proc.
Czytaj też: Wirtualna Polska zamknęła WP Radio. Stacja nadawała na multipleksach DAB+
Program I Polskiego Radia miał 4,5 proc. udziału w czasie słuchania (spadek z 5,2 proc.), Program III – 2 proc. (wzrost z 1,8 proc.), Polskie Radio 24 – 0,5 proc. (spadek z 1,2 proc.), Program II – 0,4 proc. (wzrost z 0,5 proc.).
Z kolei Radio Maryja zwiększyło słuchalność z 2 proc. do 2,4 proc.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych prowadziło Radio Vox FM (Grupa ZPR Media), które uzyskało 3,5 proc. udziału (wzrost z 3,4 proc.). Udział Tok FM (Grupa Eurozet) wyniósł 2,5 proc. (spadek z 3,2 proc.), Antyradia (Grupa Eurozet) – 2,1 proc. (spadek z 2,4 proc.), RMF Classic (Grupa RMF) – 1,5 proc. (spadek z 1,6 proc.), Radia Wnet – 0,7 proc. (wzrost z 0,3 proc.), a Eski Rock – 0,5 proc. (przed rokiem Muzo.fm – 0,4 proc.).
Najchętniej słuchana sieć – Radio Eska (Grupa ZPR Media) – zmniejszyła słuchalność z 7,3 proc. do 6,9 proc. Regionalne rozgłośnie publiczne z antenami miejskimi, zrzeszone w Audytorium 17, utrzymały 4,5 proc. udziału. Identyczną słuchalność jak przed rokiem – 3,2 proc. – uzyskała również RMF Maxx (Grupa RMF).
Czytaj też: Genzie ma audycję w RMF FM. "Efekty i odbiór programu przeszły nasze oczekiwania"
Tylko dwie sieci radiowe zwiększyły słuchalność: Radio Plus (Grupa ZPR Media, Grupa Eurozet) – z 1,9 proc. do 2,4 proc. oraz Chillizet (Grupa Eurozet) – z 0,3 proc. do 0,4 proc.
Sieć Radio Złote Przeboje (Grupa Eurozet) miała 2,3 proc. (2,3 proc. przed rokiem), Radio Pogoda (Grupa Eurozet) – 1,2 proc. (1,2 proc.), Eska2 (Grupa ZPR Media) – 1 proc. (spadek z 1,1 proc.), Meloradio (Grupa Eurozet) – 1 proc. (spadek z 1,3 proc.), a Rock Radio (Grupa Eurozet) – 0,4 proc. (spadek z 0,5 proc.).
Czytaj też: Radio umiera w ciszy. Drastyczne zmiany w Meloradiu nikogo nie zainteresowały
(KOZ, 13.01.2025)