Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 12, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Już 46 proc. gospodarstw telewizyjnych korzysta z kablówek. Dane Nielsena

– Udział gospodarstw domowych wyłącznie z dostępem do satelity – bez telewizji kablowej – jest najniższy od 15 lat – informuje Lucyna Koba z Nielsena (fot. Pexels.com)

Przybyło gospodarstw domowych korzystających z kablówek i jedynie telewizji naziemnej, a ubyło tych z anteną satelitarną – wynika z najnowszych danych Nielsena, do których dotarł "Presserwis".

Z początkiem 2025 roku nastąpiła coroczna aktualizacja uniwersów wykorzystywanych do ważenia wyników panelu telemetrycznego Nielsena. Uniwersum na 2025 rok zostało przygotowane w oparciu o badanie założycielskie firmy z 2024 roku oraz dane demograficzne Głównego Urzędu Statystycznego.

Wzrósł udział kablówek

Według Nielsena na początku 2025 roku w Polsce było 13,54 mln gospodarstw z telewizją, czyli o 227 tys. mniej niż rok wcześniej (spadek o 1,6 proc.). Odsetek gospodarstw z indywidualną anteną satelitarną rok do roku zmniejszył się z 30,3 proc. do 27,1 proc. (spadek z 4,17 mln do 3,67 mln, czyli o 12 proc.).

Czytaj też: Czas oglądania TV w 2024 roku podobny jak w 2023. Wzrósł wśród widzów 13-29 lat

– Udział gospodarstw domowych wyłącznie z dostępem do satelity – bez telewizji kablowej – jest najniższy od 15 lat. Z podobnym poziomem mieliśmy do czynienia w latach 2009-2010 – informuje Lucyna Koba, market leader na Polskę w Nielsenie.

Z kolei udział kablówek – zarówno operatorów kablowych, jak i IPTV (w tym usług telewizyjnych takich graczy jak T-Mobile czy Play) – wzrósł z 43 proc. do 46 proc. (liczba gospodarstw o 5,3 proc. – z 5,92 mln do 6,23 mln).

Tylko z telewizji naziemnej korzysta 26,9 proc. gospodarstw wobec 26,7 proc. w 2024 roku. Ich liczba spadła jednak z 3,68 mln do 3,64 mln, czyli o 1 proc.

W gospodarstwach telewizyjnych jeden odbiornik telewizyjny ma 81,5 proc. z nich (wzrost z 77,5 proc.), a dwa lub więcej – 18,5 proc. (spadek z 22,5 proc.).

Czytaj też: Radio umiera w ciszy. Drastyczne zmiany w Meloradiu nikogo nie zainteresowały

(KOZ, 12.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.