Meta na Facebooku i Instagramie zaostrza zasady zamieszczania reklam finansowych. Na razie w Australii
Reklamodawcy na Facebooku oraz Instagramie będą teraz musieli weryfikować dane, zanim dostaną możliwość wyświetlania reklam powiązanych z inwestycjami (fot. BoliviaInteligente/Unsplash.com, Alexander Shatov/Unsplash.com)
Meta Platforms od poniedziałku wprowadza na Facebooku oraz Instagramie bardziej rygorystyczne zasady dla reklamujących produkty i usługi finansowe w Australii, aby zapobiec kolejnej fali oszustw, jaka nawiedziła platformy.
W październiku Meta informowała, że usunęła ponad 8 tys. reklam, tzw. "przynęt na gwiazdy". Była to inicjatywa australijskich banków wykorzystujących do reklam wizerunki znanych osób. Oszuści masowo podszywali się pod bankowe oferty i w mediach społecznościowych nakłaniali konsumentów do przekazywania pieniędzy na fałszywe programy inwestycyjne.
Czytaj też: Polskie media zakładają profile na Bluesky. "Bluesky stało się medium protestu"
Meta ogłosiła, że reklamodawcy będą teraz musieli weryfikować dane, w tym podawać numer australijskiej licencji na usługi finansowe, zanim dostaną możliwość wyświetlania reklam powiązanych z inwestycjami.
"Wprowadzenie weryfikacji reklamodawców finansowych to ważny, dodatkowy krok w kierunku ochrony mieszkańców Australii przed tymi wyrafinowanymi oszustami" – napisał w oświadczeniu dyrektor zarządzający Meta ANZ (Australian and New Zealand Banking Group Limited), Will Easton.
Po zatwierdzeniu reklamy w oświadczeniu pojawi się formułka "Opłacone przez".
Czytaj też: Social media tylko dla dorosłych? Michał Ryszkiewicz z Altavia Kamikaze+K2 dla Press.pl
(MAC, 02.12.2024)