Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 30, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja pozwoliła grupie ZPR stworzyć 300 profili swoich typowych czytelników (fot. Pixabay)

Grupa ZPR Media wdrożyła w swoich serwisach nowe profile użytkowników internetu, opracowane na podstawie ich zainteresowań. To rozwiązania umożliwia precyzyjne targetowanie kampanii do wszystkich użytkowników serwisów grupy oraz serwisów innych wydawców reprezentowanych przez IDMnet.

Należąca do Grupy ZPR spółka Time, we współpracy z działającą w branży data science spółką Accorp, również należącą do grupy, przeanalizowała z wykorzystaniem modeli AI ponad 800 tys. artykułów oraz skategoryzowła je zgodnie ze standardem IAB Taxonomy 3.0.

Precyzyjne emitowanie reklam

Na tej podstawie powstało ponad 300 różnych profili użytkowników. Nowe rozwiązanie pozwala na precyzyjne emitowanie reklam wyłącznie do wybranych odbiorców, zdefiniowanych na podstawie zainteresowań oraz demografii.

Czytaj też: ByteDance, właściciel TikToka, w lutym rusza z wydawaniem drukowanych książek

Nowe profile zostały zintegrowane z ad serwerem, a w najbliższych tygodniach ich lista będzie rozwijana. System automatycznie i na bieżąco synchronizuje dane o użytkownikach.

"Nasze nowe profile, oparte na zainteresowaniach użytkowników, pozwalają skutecznie dotrzeć do odbiorców, a jednocześnie precyzyjniej odpowiadać na potrzeby reklamodawców. Wykorzystanie technologii AI umożliwiło nam zautomatyzowanie procesu a zespół specjalistów cały czas pracuje nad rozwojem modelu i dostosowaniem go do nowych potrzeb" – wyjaśnił w komunikacie Michał Hejka, odpowiedzialny w Accorp za Data Management Platform.

Krzysztof Głowiński-Lubiak, PR manager spółki Time, podkreśla, że nowe narzędzia służą wyłącznie do targetowania reklam, a nie treści dostępnych dla użytkowników. – Nie ma obawy, że powstaną jakieś bańki informacyjne, jak w niektórych mediach społecznościowych. Wszyscy użytkownicy mają pełen dostęp do naszych treści – mówi. Dodaje, że również liczba 300 profili nie jest zamknięta. – W miarę rozwijania projektu na pewno będzie ich przybywać – mówi.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w radiu. Ona już tam jest

(PAR, 30.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.