Pieniądze na media publiczne z budżetu państwa  |  Rozmowy z big techami  |  Warner Bros. Discovery liderem w Polsce  |  Warka ponownie wybrała  |  "Must be the music" Polsatu  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych w 2024 roku  |  Sweet.tv wprowadził dwa kolejne kanały FAST  |  Dwumiesięcznik "Netfilm" podrożał  |  Nabór zgłoszeń do nagrody Pióro Nadziei  |  Rynek reklamowy w regionie CEE  |  Kolporter w 2024 roku zwiększył liczbę punktów sprzedaży prasy  |  Wyborowa Pernod Ricard wybiera agencję  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Altavia Kamikaze + K2  |  3D graphic designer w El Padre  |  Apple pozwane za pobieranie zbyt wysokich opłat w App Store  |  "The New York Times" nie uznaje związku zawodowego The Athletic za część wydawnictwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Pieniądze na media publiczne z budżetu państwa  |  Rozmowy z big techami  |  Warner Bros. Discovery liderem w Polsce  |  Warka ponownie wybrała  |  "Must be the music" Polsatu  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych w 2024 roku  |  Sweet.tv wprowadził dwa kolejne kanały FAST  |  Dwumiesięcznik "Netfilm" podrożał  |  Nabór zgłoszeń do nagrody Pióro Nadziei  |  Rynek reklamowy w regionie CEE  |  Kolporter w 2024 roku zwiększył liczbę punktów sprzedaży prasy  |  Wyborowa Pernod Ricard wybiera agencję  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Altavia Kamikaze + K2  |  3D graphic designer w El Padre  |  Apple pozwane za pobieranie zbyt wysokich opłat w App Store  |  "The New York Times" nie uznaje związku zawodowego The Athletic za część wydawnictwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Pieniądze na media publiczne z budżetu państwa  |  Rozmowy z big techami  |  Warner Bros. Discovery liderem w Polsce  |  Warka ponownie wybrała  |  "Must be the music" Polsatu  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych w 2024 roku  |  Sweet.tv wprowadził dwa kolejne kanały FAST  |  Dwumiesięcznik "Netfilm" podrożał  |  Nabór zgłoszeń do nagrody Pióro Nadziei  |  Rynek reklamowy w regionie CEE  |  Kolporter w 2024 roku zwiększył liczbę punktów sprzedaży prasy  |  Wyborowa Pernod Ricard wybiera agencję  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Altavia Kamikaze + K2  |  3D graphic designer w El Padre  |  Apple pozwane za pobieranie zbyt wysokich opłat w App Store  |  "The New York Times" nie uznaje związku zawodowego The Athletic za część wydawnictwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 30, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja pozwoliła grupie ZPR stworzyć 300 profili swoich typowych czytelników (fot. Pixabay)

Grupa ZPR Media wdrożyła w swoich serwisach nowe profile użytkowników internetu, opracowane na podstawie ich zainteresowań. To rozwiązania umożliwia precyzyjne targetowanie kampanii do wszystkich użytkowników serwisów grupy oraz serwisów innych wydawców reprezentowanych przez IDMnet.

Należąca do Grupy ZPR spółka Time, we współpracy z działającą w branży data science spółką Accorp, również należącą do grupy, przeanalizowała z wykorzystaniem modeli AI ponad 800 tys. artykułów oraz skategoryzowła je zgodnie ze standardem IAB Taxonomy 3.0.

Precyzyjne emitowanie reklam

Na tej podstawie powstało ponad 300 różnych profili użytkowników. Nowe rozwiązanie pozwala na precyzyjne emitowanie reklam wyłącznie do wybranych odbiorców, zdefiniowanych na podstawie zainteresowań oraz demografii.

Czytaj też: ByteDance, właściciel TikToka, w lutym rusza z wydawaniem drukowanych książek

Nowe profile zostały zintegrowane z ad serwerem, a w najbliższych tygodniach ich lista będzie rozwijana. System automatycznie i na bieżąco synchronizuje dane o użytkownikach.

"Nasze nowe profile, oparte na zainteresowaniach użytkowników, pozwalają skutecznie dotrzeć do odbiorców, a jednocześnie precyzyjniej odpowiadać na potrzeby reklamodawców. Wykorzystanie technologii AI umożliwiło nam zautomatyzowanie procesu a zespół specjalistów cały czas pracuje nad rozwojem modelu i dostosowaniem go do nowych potrzeb" – wyjaśnił w komunikacie Michał Hejka, odpowiedzialny w Accorp za Data Management Platform.

Krzysztof Głowiński-Lubiak, PR manager spółki Time, podkreśla, że nowe narzędzia służą wyłącznie do targetowania reklam, a nie treści dostępnych dla użytkowników. – Nie ma obawy, że powstaną jakieś bańki informacyjne, jak w niektórych mediach społecznościowych. Wszyscy użytkownicy mają pełen dostęp do naszych treści – mówi. Dodaje, że również liczba 300 profili nie jest zamknięta. – W miarę rozwijania projektu na pewno będzie ich przybywać – mówi.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w radiu. Ona już tam jest

(PAR, 30.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.