ByteDance, właściciel TikToka, w lutym rusza z wydawaniem drukowanych książek
Hashtag #BookTok pojawił się na platformie TikToka pod koniec 2020 roku
ByteDance, właściciel TikToka, w lutym rozpocznie wydawanie drukowanych książek. Firma publikuje już e-booki za pośrednictwem 8th Note Press.
Wydawnictwo będzie publikować przede wszystkim gatunki popularne w BookTok – koncie TikToka, w którym użytkownicy dzielą się rekomendacjami książek. Należą do nich romanse, proza współczesna, młodzieżowa i romantyczna.
Pierwszy drukowany tytuł 4 lutego
Hashtag #BookTok pojawił się na platformie TikToka pod koniec 2020 roku. Zamiast suchych recenzji, użytkownicy platformy tworzą kreatywne filmiki, zwykle krótsze niż 60 sekund. Prezentują w nich to, co ostatnio przeczytali, odgrywają fabuły powieści lub przyjmują wyzwania – jak np. przeczytanie książki w jeden dzień.
Czytaj też: Australia rezygnuje z ustawy nakładającej wysokie kary na firmy Big Tech za szerzenie dezinformacji
Książki będą publikowane we współpracy z niezależnym wydawnictwem Zando. Pierwszy drukowany tytuł 8th Note Press, "On Screen & Off Again" autorstwa Caitlin Cross, ukaże się 4 lutego.
"The New York Times" już przed rokiem pisał o tym, że ByteDance zamierza wydawać książki, ale chińska firma dotąd nie potwierdzała tych planów.
Od premiery w sierpniu 2023 roku wydawnictwo 8th Note Press opublikowało wersje e-booków kilku tytułów książkowych.
Czytaj też: Polskie media nie rezygnują z obecności na X. Przyglądają się tym, którzy to robią
(MAC, 25.11.2024)