Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 19, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tania dezinformacja w social mediach. Tysiąc komentarzy za 58 euro, najtańszy Instagram

Platformy chwalą się skutecznością w usuwaniu fake newsów (fot. Pixabay.com)

Za 58 euro można kupić na Instagramie ponad tysiąc komentarzy, 11 tys. polubień i 3 tys. udostępnień.

Niskie ceny, wysokie wyniki – to wynika z raportu Centrum Eksperckiego Komunikacji Strategicznej NATO (NATO StratCom). Centrum zbadało media społecznościowe, a wyniki badań wskazują, że ich zabezpieczenie jest dalekie od ideału.

Najgorzej wypada TikTok

Wpisy i udostępnienia od fałszywych kont kreowanych w mediach społecznościowych są wykorzystywane do promocji nieprawdziwych informacji, m.in. na temat pandemii, wojny w Ukrainie czy wyborów w USA.

Czytaj też: Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych zarejestrowany. Droga do negocjacji z Big Techami

Jednocześnie farmy trolli mają też wpływ na politykę krajową. Przykładowo, jak ujawniła Wirtualna Polska, siatka kont promowała zwycięską kampanię Łukasza Mejzy w wyborach do Sejmu.

Z badań NATO StratCom wynika, że najtańszy jest Instagram, podobnie jak w 2022 i w 2023 roku. Debata publiczna waha się w cenie od ok. 1 do 10 euro. Za kolejne 58 euro analitykom udało się łącznie wykupić 1,2 tys. nieautentycznych komentarzy, 11,7 tys. polubień, 3,2 tys. udostępnień i 8,2 tys. wyświetleń na sześciu platformach: Facebooku, Instagramie, YouTube, TikToku, VKontakte i X.

Platformy chwalą się skutecznością w usuwaniu fałszywych treści. X usunął 38,1 proc. Facebook – 25 proc. YouTube – 21,3 proc. Najgorzej wypada TikTok. W przypadku tej platformy niemal cały wykupiony ruch w sieci, pomimo swojej nieautentyczności, nie został wykryty i usunięty.

Czytaj też: Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky. Alternatywa dla serwisu X?

(PAR, 19.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.