Sprzedaż "Faktu" w trzecim w kwartale wciąż powyżej 100 tys. egz.
Średnia sprzedaż "Faktu" w trzecim kwartale wyniosła 107 167 egz.
W trzecim kwartale 2024 roku spośród dzienników ogólnopolskich tylko "Przegląd Sportowy" poprawił średnią sprzedaż. Jednak tytuł ten ukazuje się tylko dwa razy w tygodniu.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż lidera segmentu, czyli "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska), w trzecim kwartale wyniosła 107 167 egz., o 9,66 proc. mniej niż w trzecim kwartale 2023 roku. Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media) – 62 079 egz. (spadek o 7,63 proc.), a trzecia "Gazeta Wyborcza" (Agora) – 31 058 egz. (spadek o 16,68 proc.).
Czytaj też: Walka o Dom Dziennikarza. SDRP chce odebrać SDP prawo wyłącznego administrowania
Dalej były "Rzeczpospolita" (Gremi Media) – 25 011 egz. (spadek o 17,52 proc.) i "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor) – 23 465 egz. (spadek o 11,53 proc.).
Zestawienie dzienników ogólnopolskich uzupełniają:
- "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska), który od 9 stycznia 2023 roku ukazuje się dwa razy w tygodniu – 21 341 egz. (wzrost o 1,27 proc.),
- "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 17 593 egz. (spadek o 8,24 proc.),
- "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 12 904 egz. (spadek o 3,98 proc.)
- i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 2906 egz. (spadek o 12,83 proc.).
Najwięcej e-wydań – 15 521 egz. – sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". Poziom 10 tys. e-wydań przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 258 egz. i "Puls Biznesu" – 10 680 egz.
Czytaj też: Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie gróźb wobec Grzegorza Rzeczkowskiego
(MZD, 16.11.2024)