Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 30, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanały informacyjne wykorzystują już AI m.in. do tłumaczeń i nagrań lektorskich

AI jest wykorzystywana tam, gdzie daje duży wzrost efektywności pracy (fot. Pixabay.com)

Wybrane telewizje informacyjno-publicystyczne stosują w codziennej pracy rozwiązania sztucznej inteligencji. Po pomoc AI sięgają zwłaszcza te mniejsze.

Roman Młodkowski, prezes Biznes24, podkreśla, że AI jest wykorzystywane tam, gdzie daje duży wzrost efektywności pracy. – Takim obszarem jest transkrypcja dźwięku. Zaczęliśmy stosować to rozwiązanie w końcu 2022 roku i uważamy je za dojrzałe i bardzo efektywne – stwierdza Młodkowski.

Sztuczna inteligencja w Biznes24 i TVMN

Jak dodaje, rozwiązania sztucznej inteligencji są wykorzystywane przez stację też np. do korekcji dźwięku przy montażu.

Czytaj też: Następstwa rezygnacji z AI w Off Radiu Kraków. Marcin Pulit: "Błąd w komunikacji"

– Jeśli chodzi o generatywną AI w zakresie tworzenia treści – mamy dobre wyniki w zakresie danych do tekstu, ale już na samych tekstach są trzy problemy. Głównym jest brak rozumienia kontekstu i wynikające z niego ryzyka zniekształcenia przekazu, halucynacje, kiedy algorytm kompiluje fragmenty tekstów poprawnie językowo, ale błędnie co do merytoryki i wreszcie tendencja do budowania świetnie brzmiących, ale nic nie znaczących sformułowań, dość łatwych do zidentyfikowania w lekturze tekstów – tłumaczy Młodkowski.

Sztuczna inteligencja jest stosowana też w TVMN (Telewizja Media Narodowe). – Nasze biuro reklamy używa wygenerowanego głosu do produkcji reklam, a reportaże i wywiady w obcych językach tłumaczymy również dzięki AI i wykorzystujemy jej teksty do belek (z podpisami – przyp. red.) pod rozmowami. Dziennikarskie wprowadzenia także często powstają u nas z użyciem stworzonego przez AI opisu – stwierdza Piotr Barełkowski, prezes Telewizji Media Narodowe.

Sakiewicz: "AI to udoskonalona wyszukiwarka"

Rozwiązania sztucznej inteligencji stosuje także Republika. Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny kanału, podkreśla jednak, że są wykorzystywane rozsądnie.

Czytaj też: Dziennikarze już nie mogą pracować przed gabinetem Hołowni. „Marszałek potrzebuje spokoju”

– W pierwszej kolejności korzystamy jednak z własnej inteligencji – stwierdza. Jak wyjaśnia, sztuczna inteligencja jest stosowana do tłumaczeń, analiz demograficznych czy analiz sondaży. – AI to przede wszystkim udoskonalona wyszukiwarka – mówi.

Michał Adamczyk, dyrektor programowy wPolsce24 (Fratria), informuje, że stacja nie stosuje rozwiązań AI. Także w Polsacie nieoficjalnie usłyszeliśmy, że AI nie jest powszechnie wykorzystywane. Telewizja Polska i TVN we wtorek nie odpowiedziały na nasze pytania o stosowanie sztucznej inteligencji przy tworzeniu kanałów informacyjnych.

Czytaj też: Dziennikarka TVN 24 Jolanta Pieńkowska wygrała prawomocnie proces z wydawcą "Super Expressu"

(MNIE, 30.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.