TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja Puls padła ofiarą oszustów. Przy pomocy AI spreparowali wypowiedzi po gali Telekamer

Telewizja Puls opublikowała oświadczenie, w którym informuje, że występujący na jej antenie aktorzy i prezenterzy padli ofiarą oszustwa (screen: Facebook.com/tvpulspl)

Telewizja Puls wydała na Facebooku oświadczenie, że padła ofiarą oszustów, którzy przy pomocy sztucznej inteligencji spreparowali wywiady z aktorami jej seriali, prezesem stacji i prowadzącymi galę Telekamer "Tele Tygodnia".

"Za pomocą sztucznej inteligencji przerobiono przeprowadzone z nimi wywiady w taki sposób, żeby wyglądało jakby reklamowali jeden z salonów gier internetowych. Zarówno nasi Aktorzy, Prowadzący, jak i Prezes Telewizji Puls nigdy nie reklamowali tego typu nielegalnych przedsięwzięć" – napisano w oświadczeniu.

"Modele AI są coraz doskonalsze"

– Niestety, biorąc pod uwagę obecny poziom rozwoju modeli sztucznej inteligencji, nie da się zapobiec pojawianiu się tego typu fałszywych reklam – mówi "Presserwisowi" Michał Rosiak, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.

Czytaj też: Na zmianie ludzkiego głosu na AI w Mapach Google korzysta Yanosik

– Wystarczy wykupić konkretną aplikację, bazującą na sztucznej inteligencji, udostępnić kilkuminutowe nagrania wybranych osób i polecić stworzenie reklamy z ich udziałem. Modele AI są coraz doskonalsze, odbiorcom bardzo trudno zorientować się, że mają do czynienia z przekazem całkowicie fałszywym – stwierdza Rosiak.

W jego ocenie przy odbiorze reklam internetowych powinniśmy kierować się szczególną wrażliwością.

– Gdy rozpoznawalne osoby, których uczciwość jest niekwestionowalna, reklamują np. kryptowaluty, gry komputerowe czy inwestycje przynoszące od razu krociowe zyski, należy przypuszczać, że mogą to być fałszywki – mówi w rozmowie z "Presserwisem".

Telewizja Puls podjęła kroki prawne

Rosiak dalej tłumaczy: – W rodzinie czy grupach pracowniczych pewną metodą obrony jest ustalenie haseł, których podanie byłoby gwarantem, że informacja o nagłym wypadku, potrzebie natychmiastowego wsparcia jest prawdziwa.

Czytaj też: Michał Rachoń wpłacił 700 tys. zł za zwolnienie z aresztu urzędniczek Min. Sprawiedliwości

– Niestety, oszuści posługujący się sztuczną inteligencją działają często spoza granic naszego kraju i Unii Europejskiej i są trudni do odnalezienia – pointuje ekspert.

"Telewizja Puls podjęła niezbędne kroki prawne, aby podmioty nielegalnie wykorzystujące wizerunek naszych Aktorów, Prowadzących oraz Prezesa zaprzestały tych działań oraz poniosły odpowiedzialność z tego tytuł" – czytamy na facebookowym profilu stacji telewizyjnej.

Gala wręczenia Tele Kamer "Tele Tygodnia" odbyła się 21 października. Tym razem nie była transmitowana ani w telewizji, ani w internecie. Poprowadzili ją Agnieszka Cegielska i Błażej Stencel.

Czytaj też: Maciej Świrski przekonywał za granicą, że jest prześladowany przez polskie władze

(JF, 28.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.