TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na zmianie ludzkiego głosu na AI w Mapach Google korzysta Yanosik

Głos Jarosława Juszkiewicza nadal prowadzi kierowców w aplikacji Yanosik (kol. PAR)

Użytkownicy polskich Map Google protestują w mediach społecznościowych przeciwko zamianie głosu Jarosława Juszkiewicza, dziennikarza Radia 357, na głos sztucznej inteligencji. Na zmianie już korzysta inna aplikacja nawigacyjna – polski Yanosik.

Moment zmiany głosów (AI w Mapach Google pojawił się we wtorek wieczorem) zbiegł się nieszczęśliwie dla amerykańskiego giganta z wybuchem kontrowersji wokół eksperymentu Radia Kraków. Zastąpiło ono na jednej ze swoich anten – Off Radio Kraków – żywych prowadzących "osobami" wygenerowanymi przez AI. Wyemitowało też "rozmowę" z nieżyjącą od 12 lat noblistką Wisławą Szymborską, która dzięki AI "odpowiadała" na pytania dotyczące tegorocznego literackiego Nobla.

Google już wcześniej zastąpiło Juszkiewicza

To zaogniło dyskusję na temat sztucznej inteligencji w Mapach Google. W mediach społecznościowych zaroiło się też od protestów przeciwko zmianie w nawigacji.

Czytaj też: Portale informacyjne szykują się do wyborów w Stanach Zjednoczonych

Nie pierwszy raz – przypomnijmy – w maju 2020 roku Google również zamieniły głos Juszkiewicza na głos generowany sztucznie. Po protestach użytkowników zdecydowano się powrócić do "ludzkiej" wersji, a sam Jarosław Juszkiewicz stał się mimo woli twarzą aplikacji. Teraz jednak wygląda na to, że odwrotu od AI nie będzie.

W oświadczeniu przekazanym "Presserwisowi" przez Google Polska czytamy: "Zespół Map Google nieustannie pracuje nad rozwojem aplikacji i komfortu jej użytkowania. Potwierdzamy, że w ramach ostatniej aktualizacji zmienił się głos nawigacji i serdecznie dziękujemy Panu Jarosławowi Juszkiewiczowi za użyczenie głosu, który towarzyszył wielu polskim użytkownikom i użytkowniczkom w ich podróżach przez ostatnie lata".

Aplikacja Yanosik odnotowała wzrost

Zmiana w Mapach Google nie oznacza, że Jarosław Juszkiewicz definitywnie znika z drogowej nawigacji.

Czytaj też: Viaplay ma w Polsce 1,55 mln subskrybentów. Będzie działać do lata 2025 roku

– W odpowiedzi na zmiany, które zaszły u konkurenta, marka Yanosik poinformowała w komunikacie w swoich mediach społecznościowych, że nie zamierza rezygnować z ludzkiego głosu pana Jarosława, co spotkało się z aprobatą zmotoryzowanej części Polski i nie tylko – przekazał "Presserwisowi" Yanosik.

Efekty już widać. – Choć temat jest jeszcze świeży, to aplikacja Yanosik odnotowała już wzrost liczby nowych użytkowników o prawie 8 proc. w porównaniu do ubiegłotygodniowej środy, a o 23 proc. względem analogicznego dnia rok temu – informują przedstawiciele firmy, zastrzegając, że dynamikę pobrań aplikacji najlepiej będzie oszacować po tygodniu.

Czytaj też: Sami przegrani. Krzysztof Gonciarz stracił na aferze Pandoragate, która go nie dotyczyła

(PAR, 27.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.