Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 15, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KIM wybrał firmę, która zrealizuje dla niego badanie o kontaktach z mediami pokolenia Alfa

Badanie ma odpowiedzieć m.in. na pytania, jak przedstawiciele pokolenia osób urodzonych po 2010 roku konsumują media (fot. Uboiz/Pixabay.com)

Krajowy Instytut Mediów wybrał firmę, która zrealizuje dla niego badanie jakościowe dotyczące tzw. pokolenia Alfa, czyli dzieci i młodzieży urodzonych po 2010 roku.

Wybrana spółka to ASM Research Solution Strategy z Kutna, która w przetargu zaoferowała, że wykona badanie za 215,7 tys. zł. Firma przedstawia się na swojej stronie jako agencja badawcza z niemal 30-letnim doświadczeniem. Wśród swoich klientów wymienia m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa narodowego oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Agencja wygrała też przetarg KIM na wykonawcę badania założycielskiego.

Jak pokolenie Alfa konsumuje media

Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego w 2023 roku spółka ASM Research Solution Strategy miała 6,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 5,1 proc. więcej, niż w 2022 roku) i 210 tys. zł zysku netto (17,5 proc. więcej).

Czytaj też: Cyfrowy Polsat zapewnia, że nie ma problemów. Grozi mediom, które o nich donoszą

Do przetargu na wykonanie badania jakościowego dotyczącego tzw. pokolenia Alfa stanęły też firmy: Meritum Bożysława Jaworska-Posiła z Łodzi (zaoferowała wykonanie za 273 tys. zł), ARC Rynek i Opinia z Warszawy (306,3 tys. zł) i PBS z Sopotu (565,8 tys. zł). Kryterium w przetargu była cena, ale też np. doświadczenie osoby realizującej zamówienie. Na realizację KIM zaplanował maksymalnie 315 tys. zł, a zwycięska firma zaproponowała ok. 100 tys. zł mniej.

Badanie ma odpowiedzieć m.in. na pytania, jak przedstawiciele pokolenia osób urodzonych po 2010 roku konsumują media, czy potrafią zauważyć fake newsy, czy oglądają telewizję i słuchają radia oraz kiedy i jak korzystają z VoD. Badanie ma zostać przeprowadzone na grupach zaprzyjaźnionych ze sobą dzieci.

Przewidziano też wywiady z rodzicami i kadrą nauczycielską. Badanie będzie realizowane z użyciem scenariuszy dostarczonych przez Krajowy Instytut Mediów.

KIM to instytucja budżetowa, której organem założycielskim jest przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Czytaj też: Grzegorz Rzeczkowski dostaje groźby. "Nie mogę wykluczyć, że zagrożone jest moje życie"

(MNIE, 15.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.