Kanał dziecięcy TVP ABC w sierpniu już tylko z minimalną przewagą nad Disney Junior
W grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był Disney Junior - 0,37 proc. udziału (screen: YouTube/MarcinTV Nagrania Telewizyjne)
W sierpniu liderem wśród kanałów dziecięcych w grupie ogólnej 4+ był TVP ABC, a drugie miejsce zajął Disney Junior.
Wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia naziemny TVP ABC (Telewizja Polska) zanotował spadek z 0,55 proc. w sierpniu 2023 do 0,32 proc. w sierpniu 2024.
Czytaj też: Maciej Rock, Patricia Kazadi i Adam Zdrójkowski poprowadzą "Must be the music" Polsatu
Na początku września 2023 roku doszło do zmiany multipleksu naziemnego, na którym nadaje TVP ABC. Stacja została przeniesiona z pierwszego do szóstego multipleksu, zarządzanego samodzielnie przez TVP. U niektórych widzów wymagało to ponownego wyszukania kanałów. W innym przypadku, zamiast TVP ABC, pojawiał się tylko czarny ekran. Z kolei w połowie grudnia stację przeniesiono z szóstego na trzeci MUX, do połowy stycznia kontynuując równoległą emisję na MUX 6. Ta zmiana również mogła wiązać się z koniecznością wyszukania kanałów.
Z kolei Disney Junior (The Walt Disney Company) miał w sierpniu 0,3 proc. udziału (spadek z 0,31 proc.), a Nick Jr. (Paramount Global) – 0,26 proc. (0,34 proc. w sierpniu 2023 roku).
W rankingu kanałów dziecięcych dalej znalazły się:
- Nickelodeon (Paramount Global) – 0,16 proc. (spadek z 0,19 proc.),
- Cartoon Network (Warner Bros. Discovery) – 0,15 proc. (spadek z 0,21 proc.),
- MiniMini+ (Canal+ Polska) – 0,13 proc. (spadek z 0,21 proc.),
- Cartoonito (Warner Bros. Discovery) – 0,12 proc. (bez zmian),
- Disney Channel (The Walt Disney Company) – 0,12 proc. (wzrost z 0,11 proc.),
- Polsat JimJam (Polsat JimJam Limited) – 0,11 proc. (spadek z 0,2 proc.),
- BBC CBeebies (BBC Studios) – 0,09 proc. (wzrost z 0,07 proc.)
- i Nicktoons (Paramount Global) – 0,09 proc. (spadek z 0,11 proc.).
Czytaj też: Średnio 401 tys. widzów debiutu programu "Moja mama i twój tata" w Polsacie
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był Disney Junior – 0,37 proc. (wzrost z 0,35 proc.), a dalej znalazły Nick Jr. – 0,3 proc. (spadek z 0,35 proc.) i TVP ABC – 0,29 proc. (spadek z 0,53 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Dobry start serialu kryminalnego "Profilerka" w TVP 1. Średnio 1,21 mln widzów
(MNIE, 14.09.2024)