Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosyjska RT miała płacić firmie z Tennessee za pogłębianie podziałów politycznych w USA

Rzeczniczka rosyjskiego MSZ zagroziła, że w odpowiedzi na działania USA Moskwa obierze za cel amerykańskie media (fot. Pixabay.com)

Departament Sprawiedliwości USA postawił zarzuty rosyjskiej państwowej sieci medialnej RT w związku z wynajęciem amerykańskiej firmy do tworzenia treści internetowych mających wpływać na wybory prezydenckie.

Dwójka pracowników RT – Konstantin Kałasznikow i Elena Afanasjewa (przebywają obecnie w Rosji) – miała wykorzystać firmy fasadowe do przelania 10 mln dol. firmie z Tennessee (CNN ujawnił, że chodzi o Tenet Media) za produkcję materiałów wideo do internetu, których celem było zwiększanie podziałów politycznych w Stanach Zjednoczonych.

Benny Johnson i Tim Pool powiązani z Tenet Media

Tenet Media prezentuje się na stronie internetowej jako "sieć heterodoksyjnych komentatorów, koncentrujących się na zachodnich kwestiach politycznych i kulturowych".

Czytaj też: Amerykańscy wyborcy celem chińskiej dezinformacji w social mediach

"Wśród komentatorów wymienionych na stronie Tenet Media znajdują się prawicowe osobowości Benny Johnson i Tim Pool. Obaj mają miliony subskrybentów na YouTube i innych platformach mediów społecznościowych. Pool przeprowadził w maju wywiad z Trumpem w swoim podcaście" – zwraca uwagę CNN.

Według Departamentu Sprawiedliwości firma z Tennessee wyprodukowała prawie 2 tys. filmów na takie tematy, jak imigracja czy inflacja. Od listopada wyświetlono je w serwisie YouTube ok. 16 mln razy. Stwierdzono, że ich celem było zaostrzenie podziałów politycznych i osłabienie poparcia społecznego dla amerykańskiej pomocy dla Ukrainy.

RT przekazała ironiczną odpowiedź

FBI zwróciło się do sądu o pozwolenie na przejęcie 32 domen internetowych, które stanowią część rosyjskiej propagandy nakierowanej na wywieranie wpływu za granicą.

Czytaj też: Elon Musk nie odpuszcza walki przeciwko uściśleniu moderacji treści. Choć reklamodawcy odpływają

RT przekazała Agencji Reutera tylko ironiczną odpowiedź: "Trzy rzeczy w życiu są pewne: śmierć, podatki i ingerencja RT w wybory w USA". Natomiast rzeczniczka ministerstwa spraw zagranicznych Federacji Rosyjskiej Maria Zacharowa zagroziła, że w odpowiedzi na działania Stanów Zjednoczonych przeciwko rosyjskiemu nadawcy Moskwa obierze za cel amerykańskie media.

Czytaj też: W nowym "Press": Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam?

(MAC, 08.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.