Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Program Hermes inwigilował dziennikarzy  |  WP inwestuje i zapewnia, że nie planuje zwolnień  |  Marka prasowa z największym zasięgiem  |  OLX Polska wybiera agencję  |  RASP podniósł cenę dziennika "Fakt"  |  AdFusion brokerem GPW DAI  |  Zmiany w Hearst Networks  |  Asta-Net uruchomi usługę  |  Zysk spółki Polskie Badania Internetu w 2024 roku  |  Sprzedaż w segmencie pism telewizyjnych  |  Przetarg Grupy PGE  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała  |  Mastercard promuje  |  All Hands Agency  |  Główny element kampanii Rocketjobs.pl i justjoin.it  |  Teksas: Apple Store i Google Store dla nieletnich tylko za zgodą rodziców  |  Trump Media chce pozyskać 3 mld dol. na inwestycje w kryptowaluty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 29, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CD Projekt ma już 1,36 mld zł rezerwy finansowej

Grupa CD Projekt za drugi kwartał raportuje 198 mln zł skonsolidowanych przychodów (screen: YouTube/CD Projekt IR)

Największy polskich wydawca gier, jakim jest spółka CD Projekt, podał wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Z powodu wysokich zysków na jego kontach rośnie góra gotówki.

Grupa CD Projekt za drugi kwartał raportuje 198 mln zł skonsolidowanych przychodów (wzrost o 31,6 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2023 roku) i 70 mln zł zysku netto jednostki dominującej (wzrost o 224 proc.).

Pierwsze półrocze spółka zamknęła przychodami w wysokości 425 mln zł (wzrost o 31 proc.) i zyskiem netto 170 mln zł (wzrost o 88 proc.).

Głównym źródłem przychodów pozostaje sprzedaż gry "Cyberpunk 2077" i dodatku do niej "Phantom Liberty".

Czytaj też: Program Katarzyny Kasi i Grzegorza Markowskiego w TVP Info ruszy 9 września

Zarząd spółki poinformował, że w pierwszym półroczu rezerwy finansowe grupy wzrosły prawie o 56 mln zł, mimo wypłaty w tym czasie 100 mln zł dywidendy akcjonariuszom. W efekcie na kontach, w lokatach bankowych i obligacjach skarbowych CD Projekt zgromadził już 1,365 mld zł.

Jak informuje Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projektu, rezerwy te byłby jeszcze wyższe, gdyby nie prawie 150 mln zł przeznaczone w tym roku na rozwój projektów - m.in. nowych gier "Polaris" i "Orion". Nad tą pierwszą, związaną z uniwersum "Wiedźmina", pracuje 410 deweloperów. Natomiast "Orion", który będzie kontynuacją "Cyberpunka", jest dopiero w początkowej fazie tworzenia, zajmuje się nim studio grupy w Bostonie (60 osób).

Rok temu w CD Projekt przeprowadzono zwolnienia grupowe, które objęło ok. 100 osób (niecałe 9 proc. wszystkich zatrudnionych) z zespołów produkcyjnych, wydawniczych i back-office. 

(GK, 29.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.