Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa stacja wPolsce24 uderzy głównie w Republikę. "Projekty, które się kanibalizują"

W ekipie stacji znajdą się m.in. Magdalena Ogórek i Michał Adamczyk (screen: YouTube/Telewizja wPolsce.pl)

Startująca 2 września telewizja informacyjno-publicystyczna wPolsce24 (Fratria) może odebrać widzów głównie Republice – spodziewają się pytani przez "Presserwis" eksperci.

Kanał wPolsce24 będzie o 19.30 emitował serwis o nazwie "Wiadomości" (a więc takiej jak niegdyś w TVP), prowadzony przez Martę Kielczyk i Michała Adamczyka, pracowników TVP za czasów jej kontroli przez PiS. Poza nimi w stacji pojawią się też inne twarze propagandy dawnej Telewizji Polskiej, np. Magdalena Ogórek.

"Projekty, które obsługują tę samą publiczność"

Kanał będzie dostępny naziemnie na ósmym multipleksie i u operatorów płatnej telewizji w miejscu obecnej publicystycznej Telewizji wPolsce.pl.

Czytaj też: Michał Adamczyk chce być w kierownictwie wPolsce24, choć wciąż uważa się za prezesa TVP

– Republika i wPolsce24 to projekty, które się kanibalizują, bo obsługują tę samą publiczność – ocenia Jan Pawlicki, były redaktor naczelny News24 (Astro), w przeszłości dyrektor TVP 1 oraz pełnomocnik zarządu TVP ds. wewnętrznej produkcji filmowej i serialowej (już po objęciu funkcji prezesa TVP przez Jacka Kurskiego).

Jak dodaje, w związku z tym, że Republika była pierwsza i pierwsza przejęła większość widowni dawnego TVP Info, stacji wPolsce24 trudno będzie powtórzyć zainteresowanie i mobilizację widzów. – Ci są solidarni wobec przekazu, który otrzymują. Są też już przywiązani do programów Republiki i jej prowadzących – stwierdza Pawlicki.

Kanał wPolsce24 ujmie widzów Republice

Z kolei Piotr Barełkowski, współtwórca Telewizji wPolsce.pl i Republiki, a obecnie prezes Telewizji Media Narodowe, zwraca uwagę, że polska widownia jest podzielona na klany.

Czytaj też: Koniec Telewizji wPolsce.pl. Zamiast niej pojawi się przekaz wPolsce24

– Widzowie obecnej TVP i TVN 24 stanowią niewielką część wspólną widowni z fanami Republiki czy Telewizji wPolsce.pl. Przy czym z badań wynika, że prawicowcy są nieco bardziej otwarci na drugą stronę. Dlatego pojawienie się wPolsce24 raczej ujmie widzów Republice niż jej lewicowym konkurentom – stwierdza Barełkowski.

Jan Pawlicki przewiduje, że na początku można spodziewać się większego zainteresowania odbiorców nowym kanałem. – Tak było też przy starcie serwisu "19.30" TVP, kiedy wyniki oglądalności były wysokie. Później zaczęły spadać. Sztuką jest bowiem zatrzymanie widza po zakończeniu działania efektu nowości – komentuje Pawlicki.

Pomysł Jacka Kurskiego na telewizję

Piotr Barełkowski spodziewa się docelowych spadków widowni kanałów o profilu prawicowym, podając za przykład Telewizję Republika, którą współtworzył: – Znam to z lat 2012-2014, kiedy początkowy entuzjazm i wpłaty widzów były bardzo poważne, natomiast po kilku miesiącach to zjawisko zaczęło słabnąć i przychody oraz oglądalność Republiki spadły.

Czytaj też: Magdalena Ogórek, Marta Kielczyk i Michał Adamczyk w zespole kanału wPolsce24 od Fratrii

Jego zdaniem postawienie przez wPolsce24 na gwiazdy z TVP, które miały spory elektorat negatywny, zamyka stację na widzów spoza bańki PiS.

– To bardzo ryzykowna strategia, która utrwala powszechnie krytykowany – nawet przez zwolenników partii Jarosława Kaczyńskiego – pomysł na telewizję Jacka Kurskiego. Takie zamknięcie się na inne środowiska opozycyjne oraz narracje poza przekazem PiS zapewne nie wzmocni biznesowo wPolsce24, bo co nowego zobaczą tam, czego nie widzieli w Republice? Flagowi dziennikarze TVP mają dość ograniczoną wiarygodność, także w klanie zwolenników PiS – komentuje Barełkowski.

Piotr Barełkowski: "Jestem sceptyczny"

Jan Pawlicki podkreśla jednak, że dla widzów stacji nie będzie miało znaczenia, że te osoby uprawiały w TVP propagandę. – Dla nich są to ich gwiazdy – ocenia.

Czytaj też: Telewizja nawet dla diabła. Piotr Barełkowski tworzy kanały jeden po drugim

Piotr Barełkowski podsumowuje, że choć widzi wspomniany grzech pierworodny wPolsce24, to rozumie misję polityczną tej stacji. – Choć jestem wobec niej sceptyczny – zaznacza.

Według Nielsen Media w pierwszym półroczu Republika odnotowała średnio 3,15 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec zaledwie 0,1 proc. rok wcześniej, a Telewizja wPolsce.pl – 0,35 proc. (wzrost z 0,03 proc.).

Czytaj też: Program Katarzyny Kasi i Grzegorza Markowskiego w TVP Info ruszy 9 września

(MNIE, 28.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.