Grandesi jest w likwidacji, ale będzie nadal działać - w grupie z Kalicinscy.com
W 2023 roku agencja Grandesi straciła największego klienta – markę Play
Firma Grandesi pozyskała inwestora strategicznego - jest nim Jakub Kaliciński, prezes i właściciel agencji Kalicinscy.com. Agencje stworzyły grupę, ale nie wiązało się to ze zmianami właścicielskimi.
Właścicielami agencji Grandesi pozostają Jacek Wlazło (prezes) oraz dyrektorzy kreatywni Michał Sorówka i Paweł Nowakowski. Czwarty z właścicieli, Jacek Stalewski, były prezes agencji, w listopadzie 2021 roku ogłosił, że żegna się z branżą reklamową i przechodzi do produkcji filmowej, ale na razie formalnie pozostawał udziałowcem agencji (25 proc. udziałów). Spółka Grandesi jest obecnie w likwidacji, na jej miejsce powołana zostanie nowa spółka, ale już tylko z trzema udziałowcami.
- Udziały Stalewskiego ulegną podczas tego procesu likwidacji, nie będzie ich odkupywania - tłumaczy Jacek Wlazło.
- Jesteśmy rozliczeni. Brakuje tylko formalnych podpisów - potwierdza Jacek Stalewski.
W ramach nowej współpracy Grandesi ma uzupełniać swoimi kompetencjami agencję Kalicinscy.com, ale nadal mają funkcjonować dwie niezależne spółki. Jacek Wlazło, prezes Grandesi, będzie teraz wspierał firmę Kalicinscy.com jako doradca zarządu. Pozostali założyciele Grandesi, dyrektorzy kreatywni Michał Sorówka oraz Paweł Nowakowski, będą pełnić swoje funkcje w firmie, zachowają znaczący wpływ na jej kształt i strategię rozwoju.
- W wyniku tych działań grupa wygrała już dwa przetargi na przygotowanie kampanii 360 w Q3 i w Q4. Aktywnie bierzemy udział w kolejnych procesach konkursowych. Już pierwszy okres współpracy pokazał, że przynosi ona realne korzyści biznesowe dla obecnych i nowych klientów spółek - zapewnia Jacek Wlazło, który jest odpowiedzialny za strategię rozwoju produktów w nowo powstałej grupie.
Obie agencje mają przejść gruntowne odświeżenie pod kątem brandingowym i
pozycjonowania.
W 2023 roku agencja Grandesi straciła największego klienta – o zakończeniu wieloletniej współpracy z nią zdecydowała firma P4, właściciel marki Play. Grandesi pracowała dla tego brandu od 2010 roku. Portfolio klientów zmniejszyło się też o długoterminowe zlecenie od firmy Kenwood oraz projektowe od Virgin Mobile i Mondelēz. W wyniku tych zmian agencja zredukowała zespół z 17 osób pod koniec 2023 roku do trzech obecnie (prezes i dyrektorzy kreatywni).
(AMS, 22.08.2024)