Także Grupa Eurozet podnosi ceny  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Producent „Królowych życia” z mniejszym zyskiem  |  Przyszłość kolejnej serii programu Bogusława Wołoszańskiego  |  Odejście z „Pulsu Biznesu”  |  TVN Siedem i Player z kontynuacją reality show  |  Kanały Canal+ z Ligą Mistrzów UEFA w ofercie operatora  |  ViDoc TV rusza z emisją  |  Startuje siódma edycja Radio Akademii  |  TaniaKsiążka.pl przejmuje księgarnie  |  Orange utknął z przetargiem  |  Publicis Worldwide poszerza portfolio  |  Nowy klient agencji Altavia Kamikaze + K2  |  Locativo opracuje strategię  |  Instagram i Threads bez dostępu do serwisów informacyjnych w Australii  |  Sąd w Hongkongu odrzucił apelację Jimmy'ego Lai  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Także Grupa Eurozet podnosi ceny  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Producent „Królowych życia” z mniejszym zyskiem  |  Przyszłość kolejnej serii programu Bogusława Wołoszańskiego  |  Odejście z „Pulsu Biznesu”  |  TVN Siedem i Player z kontynuacją reality show  |  Kanały Canal+ z Ligą Mistrzów UEFA w ofercie operatora  |  ViDoc TV rusza z emisją  |  Startuje siódma edycja Radio Akademii  |  TaniaKsiążka.pl przejmuje księgarnie  |  Orange utknął z przetargiem  |  Publicis Worldwide poszerza portfolio  |  Nowy klient agencji Altavia Kamikaze + K2  |  Locativo opracuje strategię  |  Instagram i Threads bez dostępu do serwisów informacyjnych w Australii  |  Sąd w Hongkongu odrzucił apelację Jimmy'ego Lai  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Także Grupa Eurozet podnosi ceny  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Producent „Królowych życia” z mniejszym zyskiem  |  Przyszłość kolejnej serii programu Bogusława Wołoszańskiego  |  Odejście z „Pulsu Biznesu”  |  TVN Siedem i Player z kontynuacją reality show  |  Kanały Canal+ z Ligą Mistrzów UEFA w ofercie operatora  |  ViDoc TV rusza z emisją  |  Startuje siódma edycja Radio Akademii  |  TaniaKsiążka.pl przejmuje księgarnie  |  Orange utknął z przetargiem  |  Publicis Worldwide poszerza portfolio  |  Nowy klient agencji Altavia Kamikaze + K2  |  Locativo opracuje strategię  |  Instagram i Threads bez dostępu do serwisów informacyjnych w Australii  |  Sąd w Hongkongu odrzucił apelację Jimmy'ego Lai  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 13, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sondaż Rp.pl po prowokacji Stanowskiego. Media tradycyjne wciąż najbardziej wiarygodne

Z sondażu przeprowadzonego po prowokacji Krzysztofa Stanowskiego wynika, że Polki i Polacy ufają tradycyjnym mediom (screen: YouTube/Kanał Zero)

Znacząca grupa Polek i Polaków – 34,5 proc. – uważa, że tradycyjne media są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji – wynika z sondażu SW Research przeprowadzonego dla Rp.pl po głośnej ostatnio prowokacji Krzysztofa Stanowskiego. Media społecznościowe wskazało 16,5 proc. badanych.

Dla 17,8 proc. badanych wiarygodne są informacje przekazywane przez ludzi. 8 proc. respondentów wybrało odpowiedź „inne źródła”. Natomiast aż 23,5 proc. badanych uważa, że wszystkie wymienione źródła są wiarygodne w takim samym stopniu.

Oferta mediów bogatsza w dużych miastach

Z badań wynika, że wraz ze wzrostem wieku ankietowanych rośnie odsetek osób, które wierzą tradycyjnym mediom (z 25 proc. w grupie do 24 lat, do 41 proc. w grupie powyżej 50 lat).

Czytaj też: Katarzyna Kasia i Jerzy Bralczyk porozmawiają o języku w TVP 2. Również o tym w TVP za PiS

Jak informuje Rp.pl, media społecznościowe jako wiarygodne wskazują najczęściej osoby w wieku 25-34 lata (28 proc.). Informacje przekazywane przez ludzi, którym ufają, najczęściej wybierali mieszkańcy wsi (22 proc.). Tradycyjnym mediom wierzą głównie mieszkańcy największych miast (43 proc.).

– Oferta mediów w dużych miastach jest bogatsza niż na terenach wiejskich. Fakt, że ufa im proporcjonalnie duża grupa ludzi, nie zaskakuje – komentuje dr Krzysztof Grzegorzewski, medioznawca z Uniwersytetu Łódzkiego.

– Odsetek 23,5 proc., którzy zrównali wartość mediów tradycyjnych z pozostałymi źródłami może przerażać, bo treściami mediów społecznościowych są wypowiedzi i opinie ich uczestników, które nie są poddane weryfikacji. Można pocieszać się, że gdzie indziej jest gorzej, np. w Stanach Zjednoczonych przeszło połowa mieszkańców wskazuje social media jako główne źródło informacji o świecie – dodaje.

"Prowokacja Stanowskiego niczego nie dowodzi"

Rp.pl przeprowadziło badania w reakcji na głośną ostatnio prowokację twórcy Kanału Zero, Krzysztofa Stanowskiego. Stanowski spreparował nagranie z rzekomego kolegium dziennikarzy w jego redakcji, z którego wynikało, że Kanał Zero unika atakowania PiS.

Czytaj też: Magdalena Ogórek przez ponad sześć lat zarobiła w Telewizji Polskiej ok. 3 mln zł brutto

– Niektórzy dziennikarze uznali nagranie za autentyczne i dali temu wyraz w mediach społecznościowych – mówi Krzysztof Grzegorzewski.

– Ale to niczego nie dowodzi: w internecie dali wyraz swoim emocjom. Trudno to nazwać prowokacją. To raczej, używając slangu radiowego, wrzuta, która potwierdziła oczywisty fakt, że social media zawierają informacje poszczególnych osób. I cała sprawa nie dotyczy działalności redakcji weryfikujących informacje przed ich opublikowaniem – stwierdza Grzegorzewski.

Czytaj też: Dziennikarka i partnerka Pablo Gonzalesa z zarzutami pomocnictwa w szpiegostwie

(JF, 13.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.